جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
بیش از 2000 جلد کتاب در موکب هنرمندان ایلام اهدا و توزیع می‌شود

ایلام-معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از 2000جلد کتاب در موکب هنرمندان ایلام اهدا و توزیع می‌شود.

منصور محبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)در ایلام، ضمن تبریک بازگشت آزادگان سرافراز به میهن‌اسلامی گفت: بیش از 2000جلد کتاب در موضوعات مختلف در موکب هنرمندان ایلام و ایران «شین» در میان زائران آقاامام حسین (ع) اهدا و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: اربعین، فرصتی فرهنگی و اعتقادی است برای ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع)و تبیین رشادت ها و حق طلبی‌های آن حضرت و یاران باوفایشان است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: این اداره‌کل در این تجمع معنوی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از فرصت حضور عاشقان امام حسین(ع) و خاندان پاک ایشان با اهدا و توزیع کتاب های مناسب در موکب هنرمندان، گامی موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با سیره اهل بیت بردارد.

وی با اشاره به محتوا و موضوعات کتاب‌های اهدایی گفت: اغلب کتاب‌ها با محتوای مذهبی و اعتقادی و ادبی برای مخاطبان و زائران انتخاب شده‌اند که در ایام راهپیمایی اربعین به زائران اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان ایلام به عنوان یکی از استان‌های زائرپذیر، از ماه‌ها قبل برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای پیش بینی کرده که ان‌شاالله در این روزها اجرایی و عملیاتی خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: در موکب هنرمندان، اجرای تئاتر خیابانی، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی،برگزاری و معرفی آئین‌های سنتی از جمله چمر، قصه‌گویی، استقرار اتاق فیلم، اجرای زنده گروه سرود، استفاده از آوا و نواهای محلی، فعالیت گروه‌های مذهبی تواشیح و عرضه پوسترهای گرافیکی از جمله اقدامات تأثیرگذار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای در اربعین با همکاری ادارات و ارگان‌های فرهنگی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها