چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
شعر «بصائر» در قم فراخون اعلام کرد

قم- یک شاعر آئینی از برگزاری پیوش شعر «بصائر» با هدف محکومیت اسلام‌ستیزی و قرآن‌ستیزی‌ خبر داد.

حمزه محمودی، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به موج اسلام‌ستیزی در برخی کشورهای غربی، گفت: چندی است موج جدیدی از اسلام‌ستیزی و قرآن‌ستیزی‌ها در جوامعی که مدعی آزادی عقیده و آزادی بیان هستند، رونق گرفته است.
 
وی ادامه داد: این وظیفه‌ هر انسان و مسلمان آزاده‌‌‌ای است که در برابر این بی‌حرمتی‌ها واکنش نشان داده و اعلام انزجار کند.
 
محمودی تصریح کرد: فرهنگیان و هنرمندان که چشم بیدار جامعه هستند از این مساله مستثنی نیستند. از این رو لازم دیدیم که با زبان شعر که یکی از رسانه‌های هنری و فرهنگی ماست در برابر این اعمال شنیع واکنش نشان دهیم.
 
وی افزود: به همین منظور، فراخوان شعر بصائر در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم را که از سلسله برنامه‌های ماهانه‌ حجره‌های ساحلی است، ویژه‌ شاعران طلبه، طراحی کردیم و امیدوارم شاعران طلبه اشعار خود را از طریق نرم افزار ایتا به دبیرخانه فراخوان ارسال کنند.
 
محمودی بیان کرد: این پویش به همت اداره هنرهای ادبی، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان فرصت دارند آثار خود را تا 26 مرداد 1402 به دبیرخانه این برنامه ارسال کنند.
 
این شاعر آئینی در پایان، اضافه کرد: عصر شعر بصائر روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲ در نگارستان اشراق ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و ضمن شعرخوانی شاعران از برگزیدگان این فراخوان تجلیل به عمل خواهد آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها