سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
جلسات «گپ‌وگفت» پیرامون داستان در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: سلسله جلسات «گپ‌وگفت» پیرامون داستان در زنجان برگزار می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: استان زنجان به لحاظ استعدادهای درخشانی که در حوزه ادبیات دارد، نویسندگانی زبردستی در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و  انقلابی گری است و این مسئله به‌عنوان چشم‌انداز حوزه هنری در نظر گرفته ‌شده است، افزود: در راستای همین موضوع در تلاش برای کشف استعدادهای برتر در زمینه تاریخ شفاهی و نویسندگی هستیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه برای  بخش عملکردی حوزه هنری نقشه تحول راهبردی ارائه شده و اهداف بر اساس آن پیگیری می‌شود، اضافه کرد: این نقشه در ۶ راهبرد و بر اساس مسائل زیست‌بوم استان تهیه شده و مهم‌ترین مقوله استان در این رابطه هنر عاشورایی است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۸۰ درصد فعالیت‌های حوزه هنری چه در بحث تولید و چه در بحث رویدادها مربوط به هنر عاشورایی است، افزود: در این حوزه خرده روایت‌های عاشورایی با حضور 22 نویسنده از سطح کشور جمع‌آوری و ثبت شد.

نعمتی همچنین از آغاز برگزاری سلسله جلسات « گپ و گفت» پیرامون داستان در زنجان خبر داد و بیان کرد: این برنامه به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان در قالب بررسی و تحلیل داستان‌های برتر ایران و جهان برگزار می‌‎شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: این جلسات در قالب نقد داستان و ارائه آموزش‎های لازم در حوزه داستان نویسی برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری سلسله جلسات گپ و گفت به صورت مستمر بوده و چهارشنبه هر هفته این برنامه اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: این جلسات ساعت 17 تا 19 برگزار شده و حضور نویسندگان و عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها