یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
«ابراهیم در سرزمین ممنوعه» منتشر شد

«ابراهیم در سرزمین ممنوعه» به قلم لیلا مدرس‌پور از سوی انتشارات کتاب جمکران و با مشارکت ستاد ملی کنگره شهدای استان قم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان این کتاب درباره ابراهیم، پسر نوجوانی است که در پنج‌سالگی و در مراسم تشییع مادرش دچار لکنت زبان شده و اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده است و از سوی همکلاسی‌های خود در مدرسه مسخره می‌شود. او شتری دارد که تنها همراه اوست و در رقابت با امین تپل، وارد ماجراهایی عجیب و سرزمین‌های ناشناخته می‌شود. او با پلاکی که از یک شهید به او رسیده بر ترس خود غلبه کرده و بر امین تپل که همیشه او را مسخره می‌کند و قلدر مدرسه است و ابراهیم را ابی پت‌پت صدا می‌زند پیروز می‌‌شود. آشنایی با بسیجی شهید سیدابراهیم جنابان از شهدای شاخص شهر مقدس قم زندگی ابراهیم را متحول می‌کند.
 
برشی از متن کتاب:
«ابراهیم به سختی و آرام آرام پاهایش را از قفس مارها بیرون برد. دولا هم همین کار را تکرار کرد. ابراهیم زانویش را بالا آورد و مارها چون تاروپود گوشتی تا زانوهایش کشیده شدند. انگشتان دستش را جلو و جلوتر کشید تا لبه قفس را بگیرد. مارها نوک دماغش را لمس کردند. به قلبش فشار آمد. دستش را بیشتر کشید. انگشت میانی‌اش لبه قفس را لمس کرد و کمی بعد توانست با پنجه دست، قفس را بالا بکشد و به سرعت بیرون برود. لبه قفس را بالا نگه داشت.
-  دولا بجنب. زود باش پسر.»

کتاب «ابراهیم در سرزمین ممنوعه» به قلم لیلا مدرس‌پور که در قالب داستان فانتزی و برای گروه سنی نوجوان است، به‌تازگی از سوی انتشارات کتاب جمکران در ۲۳۵ صفحه و به بهای ۱۲۵ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها