یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
پرفروش‌ترین کتاب‌های احمدرضا احمدی نمایشنامه‌هایش هستند

کاوه کاغذچی بیان کرد: پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های احمدرضا احمدی نمایشنامه‌های او شد. در مراسم ترحیم احمدرضا احمدی همه از او به‌عنوان شاعر و نمایشنامه‌نویس یاد کردند.

کاوه کاغذچی مدیر مسئول انتشارات چلچله در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تجربه همکاری با احمدرضا احمدی گفت. این نشر پیش‌تر چند کتاب شعر از این هنرمند چاپ کرده بود و تنها انتشاراتی بود که نمایشنامه‌های احمدرضا احمدی با عنوان «نمایشنامه‌های شاعر» را راهی بازار نشر کرد.

کاوه کاغذچی بیان کرد: روزی با احمدرضا احمدی درحال صحبت کردن بودم که از من پرسید «چه کتابی چاپ می‌کنی؟» در جواب به او گفتم «نمایشنامه». پرسشی که برای احمدرضا احمدی مطرح شد این بود: «مگر کتاب نمایشنامه را می‌خرند؟»

به او گفتم: «من صرف علاقه این کار را انجام می‌دهم» از او درخواست کردم که نمایشنامه‌های خود را در اختیار من قرار دهد. چند دست‌خط به من داد و گفت قبلاً توسط انتشاراتی چاپ شده است که دیگر علاقه‌ای به چاپ آن ندارد.

وی افزود: من این کتاب‌ها را در چلچله چاپ کردم و به‌دلیل تبلیغ و قدرت مانور آن، پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های احمدرضا احمدی نمایشنامه‌های او شد. در مراسم ترحیم احمدرضا احمدی همه از او به‌عنوان شاعر و نمایشنامه‌نویس یاد کردند درحالی‌که این چهار نمایشنامه کاملاً گم شده بود. ناشر نقش بسیار مهمی دارد. خیلی افراد فکر می‌کنند که ناشران اهمیتی ندارند ولی ما در حوزه کتاب تأثیرگذار هستیم. بسیاری از افراد با کتاب رشد می‌کنند؛ چه نمایشنامه‌نویس، چه فیلم‌نامه‌نویس، چه شاعر. مخصوصاً در بخش هنر که موضوع اصلی بحث ما است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها