شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
نخستین مجموعه شعر کردی کلاسیک شاعر جوان ایلامی منتشر شد

ایلام- نشر زایه‌له مریوان نخستین مجموعه شعر کردی کلاسیک شهلا مظفری با عنوان «رووژێ وە یەک رەسیمن» (روزی به هم می رسیم) را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، نشر زایه‌له شهرستان مریوان نخستین مجموعه شعر کردی کلاسیک شهلا مظفری، شاعر جوان ایلامی با عنوان رووژێ وە یەک رەسیمن(روزی به هم می رسیم) با مقدمه‌ای از دکتر میرجلال الدین کزازی شاهنامه پژوه و استاد ادبیات، چاپ و منتشر کرد.

این مجموعه از غزلیات، مثنوی‌ها، دوبیتی‌ها و رباعی‌های هجایی و عروضی با نوآوری و استفاده از اوزان ملموس و غیرملموس و هندسی در قالب شعر نئو یا پساکلاسیک کُردی جنوبی تشکیل شده است.

شاعر این مجموعه امیدوار است که این اثر دریچه دیدی در انقلاب نوگرایانه‌ شعر این اقلیم زبانی و راه بنیادهای مقوله‌ مدرنیته در کاوش و نظام زبانی کُردی جنوبی باشد و قلمداد شود.

وی در مورد نظر دکتر کزاری در خصوص این مجموعه چنین گفته: در این دفتر بعد از خوانش آثاری چند، دکتر میرجلال‌الدین کزازی مستقیما به فرم زبانی و واژه سازی‌های کلان و تصاویر ناب و بکر و ایجاز و نهاد و ساخت هندسه واژگانی و پلکان عمودی و محور افقی اشعار این کتاب که دقیقا اثری است در فراخور زمان از ایشان در دیباچه این اثر به یادگار مانده.

خوشنویسی: محمدعلی مرادی‌نیا
شهلا مظفری، متولد 1367 شهرستان ایوان استان ایلام، مجموعه شعر کلاسیک کردی  روژی وه یەک رەسیمن را در 115صفحه، با طرح جلدی از چیا سرسپی، نقاشی چنگیز اقبالی«ئازاد»و خوشنویسی سیاه‌مشق محمدعلی مرادی‌نیا مدرس انجمن خوشنویسان ایران در 2100 جلد در نشر زایه‌له در سال 1402 منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها