سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
آخرین رویای پدرو آلمادوار در راه بازار کتاب

پدرو آلمادوار، کارگردان مطرح اسپانیایی و برنده جوایز کن و اسکار، مجموعه داستان‌های کوتاه خود را سال آینده منتشر خواهد کرد. این کتاب که سپتامبر سال آینده منتشر می‌شود، شامل ترجمه انگلیسی ۱۲ داستان کوتاه است که آلمادوار آن را «زندگی‌نامه چند پاره» خود می‌نامد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، مجموعه داستان کوتاه پدرو آلمادوار با ترجمه انگلیسی فرانک وین منتشر خواهد شد. «آخرین رویا» که آلمادوار آن را «زندگی‌نامه‌ چند پاره» و «کمی رمزآلود» خود می‌نامد، شامل 12 داستان است که مضامین مشترک آثار سینمایی او از جمله کمدی، اتوفیکشن، پارودی، تقلید و گوتیک را در خود دارد.
 
این داستان‌ها که از اواخر دهه 1960 تا امروز نوشته شده‌اند، سپتامبر 2024 توسط هارویل سکر، زیرمجموعه وینتاژ در پنگوئن رندوم هاوس انگلستان منتشر خواهند شد.
 
از فیلم‌های آلمادوار می‌توان به «همه چیز درباره مادرم»، برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اشاره کرد. همچنین فیلم «با او صحبت کن» آلمادوار، جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین فیلمنامه اصلی و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد.
 
آلمادوار در مقدمه این مجموعه می‌نویسد: «بارها از من خواسته شده است زندگینامه‌ام را بنویسم و من همیشه این پیشنهاد را رد کرده‌ام. همچنین از من خواسته‌اند بگذارم شخص دیگری بیوگرافی‌ام را بنویسد، اما من اغلب در برابر ایده کتابی که کاملا درباره شخص من باشد، مقاومت کرده‌ام.»

وی ادامه داد: «من هرگز دفتر خاطراتی نداشته‌ام و هر بار تلاش کرده‌ام خاطراتم را مکتوب کنم، آن را به صفحه دوم نرسانده‌ام. بنابراین، از یک منظر، این کتاب چیزی شبیه به یک پارادوکس است، شاید بهترین توصیف درباره آن، یک اتوبیوگرافی چند پاره، ناقص و کمی رمزآلود باشد.
 
عنوان کتاب- «آخرین رویا»- عنوان یکی از داستان‌ها و درباره مرگ مادر آلمادوار است. از جمله دیگر داستان‌های این مجموعه، نسخه ابتدایی فیلم «آموزش بد» و نیز داستانی گوتیک درباره خون‌آشامی است که از کارهای خود، پشیمان است.
 
این کتاب که در آمریکا توسط هارپرویلا منتشر خواهد شد، در تعداد زیادی از ایالت‌های این کشور پیش‌فروش شده است.
 
پدرو آلمادوآر پیش از این نیز کتاب‌هایی منتشر کرده است، از جمله می‌توان به «بازگشت»- فیلمنامه فیلمی به همین نام- اشاره کرد که به فارسی نیز ترجمه شده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها