شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۵
خانواده، مهد بهتر زیستن

اصول ایجاد ارتباط صحیح میان والدين و فرزندان در كتاب «روابط سالم در خانواده» نوشته سيدداود حسيني، از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم تجديد چاپ می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جواد آهنگر، دبیر شورای بررسی آثار موسسه بوستان کتاب قم، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به این نکته که هر اندازه روابط ميان همسران در يك خانواده، صميمى‏، سالم‏ و پرجاذبه‏ باشد، زندگى شيرين‏تر مي‌شود و فرزندان با نشاط و موفقيت تربيت مى‏شوند، چگونگی برقراری اين رابطه سالم در این کتاب تبیین می‌شود.

وی افزود: اثر حاضر، مهم‏ترين مسایل سالم‏سازى فضاى خانواده را در موضوعاتی نظیر عوامل تحكيم خانواده، زندگى سالم زوج‏ها، ارتباط مطلوب همسران، جاذبه‏ها و دافعه‏ها، حقوق متقابل و اصول كلى رابطه بين والدين و فرزندان بررسى می‌کند.

دبیر شورای بررسی آثار موسسه بوستان کتاب قم تصریح کرد: نویسنده این اثر معتقد است برخورداري از پرورش سالم در خانواده، به عنوان نخستين پايگاه تربيتي، به فرد اين فرصت را مي‌دهد كه در اجتماع موفق و مورد احترام باشد.

وی با بیان این که مضامین این اثر در سه بخش کلی تنظیم شده‌اند، یادآور شد: كليات، انواع روابط اعضاي خانواده و همراه با برنامه‌سازان، از عنوان‌های بخش‌های این اثرند که هریک در فصول گوناگونی به تبیین موضوعات مي‌پردازند. 

در بخشی از این نوشتار آمده است: «والدين آگاه، بايد مسووليت‌هاي مختلف زندگي را به فرزندان خود واگذار كنند تا آنها اهل انديشه، كار و سازندگي شوند. همچنين والدين بايد به فرزندان خود كمك كنند تا درست بينديشند و شوق بهتر شدن، با لياقت‌ بودن، پاكي و عفت در دوستي را کسب کنند.»

چاپ هفتم كتاب «روابط سالم در خانواده» در شمارگان 4500 نسخه، 216 صفحه، قطع رقعي و جلد شوميز به زودي به بازار کتاب عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط