شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
فراخوان همایش نویسندگان نوقلم زنجان منتشر شد

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: فراخوان همایش نویسندگان نوقلم زنجان در راستای حمایت از این قشر منتشر شد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای حمایت از نویسندگانی که به تازگی در این عرصه فعالیت دارند، همایش نویسندگان نوقلم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش ویژه نویسندگان 15 تا 55 سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: همه افرادی که در حوزه ایثار و شهادت کتاب چاپ کرده‌اند و یا در این زمینه فیلم ساخته‌اند می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: افرادی که در حوزه داستان بلند و کوتاه، خاطره‌نویسی، زندگی‌نامه، دلنوشته و یادداشت ادبی، متن پیاده‌سازی مصاحبه‌ای که شخصا از فرد دیگری گرفته شده هم آثار دارند می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

برزگر با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا 10 مردادماه تعیین شده است، اضافه کرد: پس از بررسی آثار رسیده زمان همایش و همچنین نفراتی که مجاز به شرکت در آن هستند اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی تقویت تولیدات نویسندگان و شعرا در حوزه شهدا و دفاع مقدس است، افزود: هنوز بسیاری از موضوعات درباره شهدا و رزمندگان زنجانی وجود دارد که به آن نپرداخته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر لزوم توجه بیشتر به موضوع شهید و دفاع مقدس از سوی نویسندگان تأکید کرد و گفت: استان زنجان از جمله استان‌های مطرح کشور است که در دفاع مقدس نقش بسزایی در عملیات‌های مختلف داشت.

برزگر تأکید کرد: سبک زندگی شهدا و چگونگی رفتار آن‌ها در زندگی اجتماعی و خانوادگی می‌تواند سرلوحه نسل جوان و نوجوان بوده و یقیناً به ارتقای سطح سلامت اجتماعی خانواده‌ها و جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند جهاد و شهادت به نسل جوان اظهار کرد: نگارش و تألیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت تکلیف اخلاقی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و حماسه‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: سیاست فعلی بنیاد در این حوزه نشر و تألیف، جذب مشارکت و حمایت از تولید آثار به‌صورت نشر الکترونیک در فضای مجازی با کم‌ترین هزینه و بیشترین اثرگذاری است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها