سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
هدف کتاب «بی‌سیم‌چی تُخس» انتقال پیام شهدا به نسل جدید است

قم- ابوالقاسم عموحسینی رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر نوشتن خاطرات رزمندگان، تصریح کرد: هدف ما در کتاب «بی‌سیم‌چی تُخس»این بود که پیامی از شهدا به نسل جدید برسانیم.

ابوالقاسم عموحسینی در حاشیه رونمایی از کتاب «بی‌سیم‌چی تُخس»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: من ۹ سال برای یادداشت کردن خاطراتم زمان صرف کردم. زمان‌های زیادی در حال جنگ برخی از یادداشت را نوشتم. نویسنده توانسته است از بین خاطراتم کتاب «بی‌سیم‌چی تُخس» را به رشته تحریر درآورد.

وی ادامه داد: چند نفر به من زنگ زدند که نوشتن این خاطرات در قالب طنز و گریه می‌تواند پیام خوبی را به نسل جوان برساند. یک نفر تماس گرفت و گفت وقتی یک فصل از کتاب را برای فرزندم خواندم، فردا شب آمد و درخواست کرد فصل دیگری از کتاب را براش بخوانم و هر شب یک فصل را با هم می‌خواندیم.

عموحسینی افزود: قطعاً همه هدف ما این بود که پیامی از شهدا را به نسل جدید برسانیم.

وی تصریح کرد: من قبل از هر صحبتی راجع به نشر و کتاب باید به مسئولین بالادستی بگویم که یک کتاب نباید ۱۳۰ هزار تومان باشد. مردم قدرت خرید ندارند و باید زمینه‌ای فراهم شود که مردم بتوانند کتاب بخرند. ناشر هم تقصیری ندارد، هزینه‌های چاپ بالا رفته است.

این رزمنده دفاع مقدس، یادآور شد: من به همه هم‌دوره‌ای‌ها و همرزمان خودم می‌گویم که در این رابطه بگویند و بنویسند چرا که فردا از ما می‌پرسند چرا نگفتید.

وی در پایان گفت: ما باید پیام‌رسان باشیم. من ۷۰ ماه سابقه جنگ دارم، خاطراتم را نوشتم که بعداً نگویند چرا ننوشتید و نگفتید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها