چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تصویرسازی دیجیتال اشعار و نوحه‌های قدیمی در زنجان

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نوحه‌ها و اشعار قدیمی سروده شده توسط شعرای زنجانی تصویرسازی شد.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: 12 اثر تصویرسازی دیجیتال بر مبنای اشعار و نوحه‌های قدیمی و آذری زنجان در قالب اشعار منتخب با همکاری حوزه هنری و سازمان فرهنگی شهرداری زنجان تصویرسازی شد.

وی تصریح کرد: هریک از این تصویرسازی‌ها منتسب به یکی از شعرا نام‌آشنای استان است که به سبک خلاقانه تصویرسازی شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه اشعار تصویرسازی شده یک نوع نوستالژی برای شهروندان محسوب می‌شود، اضافه کرد: اشعار انتخاب شده اشعاری هستند که اکثر همشهریان در ایام محرم ابیاتی این اشعار را با ریتم مدیحه‌سرایی بر لب زمزمه می‌کنند.

نعمتی با اشاره به اینکه تصویرسازی برای شعر، تصویرگر را آزاد می‌گذارد تا بر اساس متن و مفهوم آن شعر، تصویر خود را بسازد و بسراید، افزود: خوشبختانه این تصویرسازی نتیجه مثبتی در پاسداشت اشعار قدیمی و یادآور آن برای مردم داشته است.

وی با تأکید بر حفظ مواریث فرهنگی استان افزود: ادبا، شعرا و هنرمندان مواریث فرهنگی است که باید نسبت به بزرگداشت یاد و نام آنها و حفظ آثار آنها تلاش کرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان به سایر اقدامات حوزه هنری با فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان دوه آموزشی عکاسی هیأت مذهبی در سطح مقدماتی هر هفته روزهای شنبه و دوشنبه (ساعت 5 تا 7) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در حال برگزاری است.

نعمتی گفت: در این دوره آموزشی که با همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود، هدف ارتقاء سطح تولیدات هنری هیأت مذهبی است تا بدین منظورعلاقمندان به عکاسی با شرکت در این جلسات آموزشی بتواند عکس‌های هنری از مراسم‌ها و هیئت‌های مذهبی خلق کنند.

 در این موضوعاتی از قبیل راه‌اندازی و بکارگیری دوربین‌های دیجیتال، سوژه‌یابی، کادربندی و ترکیب بندی، بکارگیری نور و رنگ در عکاسی تدریس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها