پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
راه‌اندازی پاتوق داستان در لرستان/ برگزاری مسابقه کتابخوانی ترگل در دورود

لرستان - راه‌اندازی پاتوق داستان در لرستان و برگزاری مسابقه کتابخوانی ترگل در دورود به مناسبت هفته عفاف و حجاب عناوین اخبار کوتاه فرهنگی و ادبی در لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز با همکاری آموزشگاه موسیقی آوا و نوا و انجمن ادبی فردوسی همایش فرهنگی هنری غدیر را به مناسبت عید غدیر در تالار کمال مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ  الیگودرز برگزار کرد.

پیرحیاتی  رئیس اداره ارشاد الیگودرز به لزوم بزرگداشت غدیر پرداخت و گفت: نکوداشت اعیاد مذهبی کار بسیار ارزنده‌ا‌ی است؛ اما از میان همه اعیاد، به سبب ماهیت غدیر، نکوداشت عید غدیر و معرفی زوایای دقیق آن، واجب است.

در این همایش علاوه بر اجرای دونوازی، سه نوازی و هم خوانی در مدح امام علی شاعرانی همچون محمدرسول  سعدی جلیلوند،  عفت نظری،  ربابه سرلک، عاطفه اسداللهی و محمود بیات از شهر ازنا  به شعرخوانی در ستایش حضرت علی (ع) پرداختند.
 
 
جشنواره شعر غدیر در رومشکان برگزار شد

به مناسبت عید غدیر جشنواره شعر غدیر از سوی انجمن ادبی چرداخ با حضور جمعی از مسئولان و مردم علاقه‌مند به شعر و ادب در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رومشکان برگزار شد.
 

راه‌اندازی پاتوق داستان در لرستان

از سوی کانون نویسندگان استان لرستان با هدف کسب تجربه و تبادل اطلاعات، روزهای چهارشنبه عصر، با حضور نویسندگان و استادان ادبیات لرستان، در محل سالن جلسات اداره ارشاد لرستان پاتوق داستان در استان، راه‌اندازی می‌شود. اولین جلسه این پاتوق 21 تیرماه ساعت 17:30 برگزار شد.
 
کارگاه عملیاتی «تجربه‌نگاری و تولید دانش» در خرم‌آباد برگزار شد

در این کارگاه یک روزه با حضور سیدحسین حسینی و محمدرضا میرزایی مباحث آموزشی در قالب سرفصل‌هایی ازجمله سوژه‌یابی، ارزیابی، مصاحبه، پیاده‌سازی و تدوین ارائه  شد.
 

این کارگاه با مشارکت قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) و حوزه هنری لرستان برگزار شد، مرتضی رضایی، معاون قرارگاه صاحب‌الامر(عج) لرستان گفت: این کارگاه با هدف توانمندسازی نیروهای دغدغه‌مند و کنشگران فعال در سطح استان و شهرستان برگزار شده است.
 
رقابت بیش از ۵۰۰ نفر در دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن در لرستان

به‌مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران و ولادت باسعادت امام موسی‌کاظم (ع)، دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، از  ۱۸ تیرماه در شبستان مصلی الغدیر خرم‎آباد آغاز به کار کرد.
 
این مسابقات ویژه آقایان و بانوان در سنین زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال با رقابت بیش از ۵۰۰ نفر در رشته‌های قرائت تحقیق قرآن کریم، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در حال برگزاری است و ۱۲ نفر از داوران لرستانی در سه گروه چهار نفره این مسابقات را داوری می‎کنند.
 
مسابقه کتابخوانی ترگل در شهرستان دورود برگزار می شود
 
به همت اداره کتابخانه‌های عمومی دورود با همکاری قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان مسابقه کتابخوانی «ترگل» ویژه بانوان ۱۴ سال به بالا برگزار می‌شود.
 
این مسابقه کتابخوانی در سه بخش پویش معرفی تصویری کتاب، خلاصه نویسی و سوالات چهار گزینه ای ویژه بانوان ۱۴ سال به بالا برگزار شده و شرکت کنندگان می تواند به صورت همزمان در هر سه بخش مسابقه شرکت کنند.
 

مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی ترگل تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲ بوده و علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر و یا شرکت در مسابقه به کتابخانه شهید بهشتی شهرستان دورود و یا با شماره ۰۹۰۳۷۴۲۹۳۹۱ تماس حاصل کنند. همچنین نحوه ارسال آثار و پاسخ‌نامه‌ها نیز از طریق پیام‌رسان‌های ایتا و شاد با شماره ذکر شده می‌باشد.
 
نشست مطالعاتی سعدی‌پژوهی در کتابخانه غدیر خرم‌آباد برگزار شد

در این نشست که ویژه بانوان برگزار شد به بررسی باب سوم گلستان در باب فضیلت قناعت پرداخته شد.  کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد روزهای یک‌شنبه هر هفته از ساعت 18 الی 19 نشست مطالعاتی سعدی‌پژوهی برگزار می‌کند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها