چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
پویش کتاب در حرکت و نمایشگاه کتاب در دانشگاه تهران

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران از برگزاری پویش کتاب در حرکت و نمایشگاه کتاب موضوعی به مناسبت عید غدیر خم خبر داد.

فاطمه ثقفی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری پویش «کتاب در حرکت» از سوی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران به مناسبت عید غدیر که پنجشنبه (14 تیرماه) از صبح تا عصر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پویش با همكاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در محل طبقه همكف كتابخانه مركزی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارمندان و اعضای کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران می توانند در این پویش شرکت کنند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران درباره هدف از برگزاری پویش «کتاب در حرکت» اظهار کرد: این پویش با هدف ترویج مطالعه كتاب و كتابخوانی در میان اعضای دانشگاه تهران، سعی در ایجاد حركتی جمعی و همدلانه برای افزایش دسترسی همگان به كتاب و تشویق به مطالعه دارد.
 
ثقفی درباره چگونگی شرکت درپویش «کتاب در حرکت» افزود: در این پویش هر فرد دو كتاب را از میان كتاب‌های ارائه شده انتخاب و به صورت هدیه دریافت می‌كند. این فرد باید این کتاب را پس از مطالعه در اختیار فرد دیگری قرار ‌دهد تا با این روش، كتاب‌ها در اختیار افراد مختلف و درزنجیره مطالعه قرار بگیرند.
 
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه به دلیل محدودیت تعداد كتاب‌ها، سهم هر یک از مراجعه‌كنندگان به پویش، دو كتاب درنظر گرفته شده است، گفت: در این پویش اولویت با افرادی است كه زودتر در این رویداد شركت ‌كنند.
 
وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران رسالت ارائه منابع اطلاعاتی به اعضای دانشگاه تهران را برعهده دارد، گفت: برگزاری این پویش، حركتی نو و پویا را برای افزایش مطالعه در میان جامعه دانشگاهی آغاز می‌كند زیرا اعضای دانشگاه تهران پس از مطالعه كتاب‌ها، آن‌ها را به افراد دیگری اهدا می‌كنند و كتاب‌ها در فرایند مطالعه مداوم قرار می‌گیرند.
 
ثقفی با اشاره به برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب به مناسبت عید غدیر خم در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران گفت: اداره فراهم آوری و سازماندهی كتابخانه مركزی و مركز اسناد در سال جاری، پنجمین نمایشگاه خود را به مناسبت عید غدیرخم با عنوان «منتخبی از منابع كتابخانه با موضوع و محوریت غدیر خم» برگزار می‌كند.
 
وی افزود: علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به طبقه همكف كتابخانه مركزی و مركز اسناد مراجعه کنند. این نمایشگاه نیز پنجشنبه (14 تیرماه) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها