یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
واکنش حوزه‌های علمیه و فعالان قرآنی استان یزد به هتک حرمت به قرآن کریم

یزد – در پی اهانت به ساحت قرآن کریم، حوزه‌های علمیه استان یزد و فعالان قرآنی استان یزد واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در پی اهانت به ساحت قرآن کریم، فعالان فرهنگی و قرآنی استان یزد و حوزه‌های علمیه استان این اهانت‌ها را به صورت جداگانه محکوم کردند که متن این پیام‌ها به شرح زیر است؛

این عمل وقیحانه، خاک پاشیدن به چهره خورشید است

مجمع قاریان و حافظان استان یزد با صدور بیانیه‌ای، اهانت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد که در این بیانیه آمده است: «یُریدونَ لِیطْفِؤُا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرونَ، کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت. » (سوره مبارکه صف آیه ۸)

قرآن بزرگ معجزه آخرین فرستاده خداوند، و سند حقانیت شریعت مقدس اسلام است، كتابی كه حقانیت ادیان و پیامبران پیشین را تصدیق کرده و با نزول آن راه صعود بشریت به كمال انسانی‌اش به‌عنوان چراغی فروزان برای هدایت بشر تا همیشه تاریخ روشن کرد. ندای حق‌طلبی و آزاده‌پرور قرآن و اسلام، هنوز از پس چهارده قرن به گوش می‌رسد و هنوز دشمنان حق و حقیقت و آزادگی و آزادمنشی، همچون صدر اسلام، با جهل ابوسفیانی و رذالت قابیلی خود، حرمت دین را می‌شکنند و با تعرض به ساحت مقدسات، داغ ننگ و لعن دیگری بر چهره پلید خود می‌نشانند.

دنیای امروز شاهد حضور عده‌ای است که در ظاهر مدعی فرهنگ و تمدن اجتماعی و اخلاقی هستند اما در حقیقت بی‌فرهنگ‌ترین‌ها به شمار می‌آیند که حتی الفبای فرهنگ و تمدن را نیز نمی‌شناسند!

توهین به مقدسات و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان جهان به بهانه آزادی بیان، خود شدیدترین نوع از استبداد و نژادپرستی است که هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد و اسلام‌هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشور‌های اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شده است. و قطعاً جامعه ا‌سلامی از این هتک حرمت به سادگی نخواهد گذشت، گرچه این عمل وقیحانه، خاک پاشیدن به چهره خورشید است و قطعاً دامن زدن به پدیده اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی به نام آزادی‌بیان، ناشی از ترسِ نفوذ و گسترش آموزه‌های اسلام عزیز است، که آشکارا با منافع نامشروع نظام سلطه در جهان تعارض دارد.

یقیناً آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای و همچنین پیروان ادیان الهی و آزادگان و آزاداندیشان جهان است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم کرده، و از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

مجمع قاریان و حافظان استان یزد، اهانت به قرآن را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم، تسلیت عرض نموده و ضمن محکوم کردن شدید این حرکت شنیع و مشمئز‌کننده که قلوب تمامی مسلمین جهان را جریحه‌دار کرده است، از همه ملت‌های آزاده و تمامی مسلمانان جهان می‌خواهیم ضمن محکومیت این حرمت‌شکنی آشکار، انزجار خود را از عوامل پشت پرده این صحنه‌های مشرکانه اعلام کنند و حمایت بی‌جای دولت سوئد از آن عمل قبیح، آن هم به بهانه واهی حمایت از آزادی، اعلام، و آن را شدیداً محکوم می‌نماید، و اقدام قاطعانه مسئولان امر، بویژه وزارت امورخارجه و تمام نهاد‌های بین‌المللی، در پاسخ متناسب به این گونه رفتار‌های شنیع، و جریحه‌دار کردن عواطف امت اسلام را خواستار است.

ضمن اینکه توقع است کشور‌های اسلامی کالا‌های این کشور را تحریم کنند سفیران خود را از این کشور فراخوانی نمایند و سفرا و کارداران این کشور را از سرزمین‌های اسلامی اخراج کنند. و از وزارت امور خارجه، سازمان کنفرانس اسلامی، و تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با اینگونه اقدامات به طور قاطع برخورد نماید، و از تکرار آن جلوگیری و عاملان این توهین بزرگ را به پای میز محاکمه بکشانند.

در پایان ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه قرآنی با برپایی مجالس تکریم قرآن کریم و حضور مؤثرتر و فعالیت بیشتر در معرفی قرآن کریم عزیز سعی خواهیم نمود که بیش از پیش پای کار قرآن باشیم. »

حقیقت قرآن کریم، عالم‌گیر خواهد شد و همه‌ عالم را فتح خواهد کرد

مدیریت حوزه علمیه استان یزد در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است:
«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»(توبه/۳۳)

نفوذ روز افزون و حیات‌بخش قرآن کریم در جوامع غربی، اتحاد و ائتلاف دولت‌ها و کشور‌های اسلامی با محوریت ایران قوی از یک سوی و ضعف روز افزون نظام سلطه، رسوایی و به گل نشستن فرهنگ منحط، فضیلت سوز و رذیلت افروز لیبرال دموکراسی غربی از سوی دیگر، دنیای غرب را بر آن داشته است که حقیقت ضد اخلاقی و تربیتی خویش را بر ملا کند و در مقابل خورشید جهان افروز قرآن کریم بایستد تا شاید بتواند جلوی گسترش روز افزون نورانیت آن را بگیرد؛ غافل از آنکه به اذن خداوند متعال، حقیقت قرآن کریم، عالمگیر خواهد شد و همه‌ی عالم را فتح خواهد کرد.

حوزه علمیه استان یزد همانند سایر حوزه‌های علمیه جهان اسلام، به شدت این عمل وقیحانه را محکوم می‌کند و همانند گذشته در صف مقدم مبارزه با استعمار و استبداد تا استقرار پرچم قرآن کریم بر فراز دنیا، خواهد‌ایستاد و از همه کشور‌ها، نخبگان و فرهیختگان و توده‌های عظیم جهان اسلام می‌خواهد که همانند گذشته در مقابل این گستاخی، بایستند و آن را به شدت محکوم کنند. »
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط