یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رایزنی با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت برای معرفی کتاب استادان ایرانی به‌عنوان مرجع دانشگاهی

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی از رایزنی‌ با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت برای معرفی کتاب استادان و دانشمندان ایرانی به عنوان مرجع و منبع درسی دانشگاهی خبر داد.

کاظم آرمان‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اهمیت تعیین و به‌روزرسانی منابع و مراجع دروس دانشگاهی گفت: در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران 1402 مذاکراتی با معاون محترم تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم و درباره موضوعاتی همچون خرید کتاب برای کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی از سامانه پرتال «پند» صحبت کردیم؛ قرار شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جشنواره نشر دانشگاهی که انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در هفته کتاب و هفته پژوهش برگزار می‌کند، مشارکت کند.

وی افزود: ارج نهادن به کتاب تألیفی استادان و دانشمندان داخل و خارج کشور نیز موضوع دیگری بود که درباره آن صحبت شد و پیرو این مذاکرات به‌زودی نشست مشترکی خواهیم داشت.

آرمان‌پور ادامه داد: امیدوارم برای حمایت از تألیف کتاب و صنعت نشر، کتاب‌های با‌ارزش، تألیفی استادان و دانشمندان کشورمان به‌عنوان منبع و مرجع اصلی دروس دانشگاهی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری معرفی شود.

وی تأکید کرد: اختصاص مبلغی برای حمایت از مؤلفان کتاب‌های مرجع دانشگاهی اقدام بسیار مثبت و ارزشمندی است و در نشست‌های مختلف این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایبنا؛ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره از برنامه این وزارتخانه برای حمایت ۲۰۰ میلیون تومان از مؤلفان کتاب‌های مرجع دانشگاهی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها