چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
کتاب «جزیره خون» در سردشت رونمایی شد

آذربایجان‌غربی-کتاب «جزیره خون» در حاشیه یادواره سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سردشت،کتاب «جزیره خون» در حاشیه یادواره سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

این کتاب توسط حامد قدیری، نویسنده سردشتی به رشته تحریر در آمده و در سه بخش شامل سردشت در آینه تاریخ، رویدادهای دوران انقلاب و بمباران شیمیایی سردشت است.

کتاب «جزیره خون» راوی جبهه‌های شمال غرب کشور است و در یک هزار نسخه توسط مرکز چاپ کوثر منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا؛ رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
 
 
بلافاصله بعد از بمباران ۱۱۰ نفراز مردم مظلوم و بی‌دفاع این شهرستان مرزی به شهادت رسیده و هزاران نفر از زنان، کودکان و مردان مظلوم این دیار دچار مصدومیت ناشی از گازهای شیمیایی و سمی شدند مصدومیتی که سه دهه است نه تنها التیام نیافته بلکه هر سال سرباز می‌زد. 

سردشت اولین شهری بود که بعد از جنگ جهانی اول و تصویب کنوانسیون‌های منع سلاح های شیمیایی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و به مراتب بدتر و فاجعه آمیزتر از حلبچه بمباران شیمیایی شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها