چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند

آذربایجان‌غربی- معاون عمرانی فرماندار شهرستان تکاب گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند و همواره باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تکاب، علی ابراهیمی صبح چهارشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تکاب گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی شهرستان هستند و همواره باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند.

وی ادامه داد: تقویت کتاب و کتابخوانی و توسعه و تعمیم آن به دل روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت مورد انتظار است و امید می‌رود با همکاری اعضاء، بخشداران و دهیاران این مهم محقق شود.

رزاق محمدی، شهردار تکاب نیز در این جلسه گفت: حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگ شهرسازی است و باید از این موضوع حمایت ویژه کرد.

وی افزود : سرلوحه تمام پیشرفت‌ها کتاب و کتابخوانی است و سوق‌دهی جامعه به سوی تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازمه یک شهر و جامعه آرمانی است.

حسین آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تکاب نیز در این جلسه گفت: کتابخانه‌های عمومی تزریق کنندگان فرهنگ دانایی و آگاهی بخشی به جامعه‌اند و تقویت این مراکز به‌عنوان پایگاه حساس فرهنگی در شهرستان مستلزم نگاه دلسوزانه مسؤلان امر، خصوصا اعضای محترم انجمن کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: ارتقاء دامنه فعالیت کتابخانه‌های عمومی به روستاها و مراکز محروم، توجه عادلانه این امر به مناطق کم برخوردار است و باید با سوق‌دهی فعالیت‌‌های فرهنگی و کتاب و کتابخوانی به روستاهای محروم مردم این دیار نیز از این موهبت فرهنگی برخوردار شوند.

سلیمان نظری، سرپرست اداره آموزش و پرورش تکاب نیز گفت: همراهی و هم‌سویی اداره آموزش و پرورش شهرستان با کتابخانه‌های عمومی در راستای تقویت کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان همواره مورد توجه مسؤلان آموزش و پرورش بوده و تمام تلاشمان را معطوف به این امر خواهیم نمود تا این امر در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

ایوب افشاری‌نژاد، هنرمند برجسته هنرهای نمایشی شهرستان و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی نیز در این جلسه بر تعامل خویش در راستای ارائه آثار فاخر نمایشی به‌منظور شناساندن کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید نمود.

به گزارش ایبنا؛ معرفی زمین به مساحت 500 متر مربع «از مصوبات استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان تکاب» توسط شورای شهر و شهرداری تکاب، همکاری ادارات آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی در برگزاری برنامه‌های تابستانه و محوطه سازی اطراف کتابخانه ملت توسط شهرداری از مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها