شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کتاب «جنگ جلیل» در یاسوج آماده چاپ شد

کهگیلویه و بویراحمد- مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب جنگ جلیل، با توجه ویژه به نقش طایفه جلیل و فرزندان این منطقه در جنگ تحمیلی آماده چاپ و انتشار شد.

رحمت‌الله رسولی‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج افزود: محور اصلی کتاب خاطرات و زندگی احمد ذکاوت از جانبازان استان است که توسط فرزندش محمود ذکاوت گردآوری و تدوین شده‌است.

وی ادامه داد: طایفه جلیل،طایفه بسیاری بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در  حادثه بزرگ تاریخی غائله جنوب در سال ۱۳۴۱ با حکومت وقت درگیر شد. 

رسولی‌مقدم افزود: مردم این طایفه در جنگ تحمیلی نیز همواره به صورت طایفه‌ای و خانوادگی حضور پیدا می‌کردند و هرکجا حضور‌داشته‌اند نیز از خود رشادت نشان داده‌اند.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ۵۳ نفر از فرزندان این طایفه شهید و ده‌ها نفر نیز جانباز شده‌اند.

به گفته مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری بسیاری از طوایف استان در جنگ تحمیلی برای اعزام و یا حضور در خط مقدم هنگام گزینش افراد و یا تشکیل گروهان و گردان‌ها، مناسبات ایلی و طایفه‌ای را مد نظر قرار می‌دادند.

رسولی مقدم گفت: این نخستین باری است که در کتاب‌های حوزه‌هنری  به نقش یکی از طوایف استان در جنگ تحمیلی به صورت خاص پرداخته شده‌است.

وی یادآوری کرد: کتاب مراحل کارشناسی و ارزیابی‌های فنی، ادبی،نظامی و تاریخی را گذرانده و آماده چاپ است که به دنبال انتخاب ناشر برای آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها