پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
نویسنده و شاعر ایلامی ۴ عنوان کتاب حوزه ادبیات پایداری تألیف و منتشر کرد

ایلام- اسلام انصاری‌فر نویسنده و شاعر ایلامی،4 مجموعه شعر ادبیات پایداری و دفاع مقدس منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، اسلام انصاری‌فر نویسنده و شاعر ایلامی، 4 عنوان کتاب در ادبیات پایداری و دفاع مقدس و در قالب شعر در صفحاتی اندک، منتشر کرد.
 
نارنج‌های تلخ، سربازی به نام بلوط، نام هیچ درختی جنگ نیست (مجموعه شعر نیمایی و سپید) و مداد من یک سرباز است(مجموعه شعر سپید نوجوان) آثار این شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نشر قلاویزان در سال 1401 با طراحی جلد و صفحه‌آرایی نبی‌الله تبار منتشر شده اند.
 
 
انصاری‌فر در این آثار، تلاش داشته مفهوم جنگ و دفاع مقدس را در قالب شعر به زبانی ساده، صمیمی و لطیف به مخاطب انتقال دهد. گرایش به سادگی و روایی‌بودن اشعار، ویژگی اغلب اشعار این کتاب هاست.
 
او با انتخاب این زبان، تلاش داشته فاصله درک محتوا میان مخاطب و اندیشه‌هایش را را کم تا خواننده به راحتی با شعرهایش همذات پنداری و ارتباط برقرار کند.
 
توجه به برخی از زیست‌بوم‌ها در شعر و لطافت شاعرانه مخاطب عام پسند و تلاش برای ایجاد حس شهود در برخی از اشعار دیده می شود.
 
استان ایلام، یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب و غنی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع‌مقدس، به واسطه حضور مستقیم در جنگ تحمیلی و داشتن430کیلومتر مرز مشترک با عراق است و خوشبختانه شاعران، نویسندگان و پژوهشگران پرتلاشی در این ادبیات آثار فاخر ادبی آفریده‌اند و غنای ادبیات دفاع مقدس و پایداری استان ایلام، هم چنان ظرفیت های فراوانی در قالب‌های رمان، داستان کوتاه، تاریخ شفاهی جنگ، خاطرات دفاع مقدس، تحقیق و پژوهش در این سبک دارد.
 
چند شعر از این کتاب ها:

می نویسم آب
قمقمه
شهید
...
آسمان زار زار گریه می کند. (نارنج های تلخ/19)
 
جای چرخ شنی ها
مانده است
تانک ها
دفتر نقاشی ام را
پاره کرده اند.
(نام هیچ درختی جنگ نیست/34)
 
بمب های دشمن بعثی
روی شهر افتاده از بالا
لحظه های تلخ بمباران
مانده در یاد همه حالا  
(سربازی به نام بلوط/19)
 
چای می خورم
تانکی از سرم عبور می کند.
سرفه می کنم
قند از دهانم می افتد
شعری
در سرم
تیر می کشد
(مداد من یک سرباز است/24)
 
 
به گزارش ایبنا اسلام انصاری‌فر،سال1355در روستای «میل‌علی‌جابر» شهرستان بدره به دنیا آمد و هم‌اکنون ساکن ایلام است. مجموعه اشعار:«تو را می‌ریزد این باران»، «بمبی در سرم جا مانده است»، «نامه‌های ابری» و «کوچه‌های همیشه روشن» از او منتشر شده است. انصاری‌فر، سال‌ها است با مطبوعات محلی و پایگاه‌های خبری در استان به‌عنوان نویسنده و ویراستار همکاری می‌کند. کتاب‌های شعر کودک «حنایی مهربون»، «بربال شاپرک» و مجموعه شعر نوجوان «خواب ماهی قرمز» از او به چاپ رسیده و چند مجموعه دیگر نیز آماده چاپ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها