سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
انتشار کتابی که به مهارت‌های زندگی نگاه بومی دارد

کهگیلویه و بویراحمد-کتاب «مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده» تالیف طیبه علی‌پناهی و جلیل بهشتی با رویکرد بومی به مسائل روانشناسی راهی بازار نشر شد.

مولف کتاب مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج گفت: در این کتاب مهارت‌های ده‌گانه زندگی به زبانی ساده و فارغ از کلمات تخصصی پیچیده بررسی شده است.

طیبه علی‌پناهی که بیش از یک دهه در معاونت فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کارشناس  مشاوره و پیشگیری فعالیت داشته است، ادامه‌داد: این کتاب حاوی مثال‌هایی از تجربیاتم در این جایگاه است و به همین دلیل کتاب رویکرد و نگاه بومی دارد.

وی افزود: در این کتاب مهارت‌هایی که در میان اقوام لر  و زاگرس‌نشیننان ریشه فرهنگی دارد به طور ویژه واکاوی شده است.

علی‌پناهی گفت: مردم استان‌های لرنشین دارای فرهنگ‌ و خرده فرهنگ‌هایی مانند غیرت، مهمان نوازی، تروما و استرس بعد از حوادث، سوگواری‌های طولانی‌مدت، رودروایسی و معذورات ناشی از روابط قومی و عشیره‌ای و غیره هستند که بکارگیری آنها نیاز به مهارت دارد تا به ضد ارزش تبدیل نشوند.

وی افزود: در این کتاب مهارت‌های زندگی همراه با حفظ ارزش‌های فرهنگی آموزش داده شده است.

به گفته علی‌پناهی، کتاب بدون پیچیدگی‌های تخصصی و کاملا کاربردی به تحریر درآمده است و مخاطبان آن از رده سنی نوجوان تا بزرگسال هستند.

این کتاب در ۱۵۳ صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات لیدوما‌ نگار و به قیمت ۱۴۵ هزارتومان روانه بازار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها