شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
«خانم رئیس جمهور»؛ فراز و فرود مبارزه هیلاری و ترامپ/ نامه‌ای برای تمامی زنان دنیا

نویسنده در این اثر از مشکلات و موانعی پرده برمی‌دارد که برای دست یافتن به پست‌های عالی دولتی و کسب قدرت در آمریکا بر سر راه زنان سایه می‌افکند. تمام رخدادهای مطرح شده در کتاب پیش رو در جریان مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون و هنگام رقابت او با دونالد ترامپ پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات ستاک چاپ چهارم کتاب «خانم رئیس‌جمهور» اثر جنیفر پالمیری با ترجمه فاطمه رضاپور را به بازار نشر فرستاد. 

این کتاب در حقیقت نامه‌ای برای تمامی زنان دنیاست. نه فقط اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا بلکه همه زنانی که برای دستیابی به موقعیت و جایگاهی تلاش می‌کنند که تاکنون از آنِ مردان بوده یا در پی شغل‌های مهم و حساس دولتی هستند یا می‌خواهند رهبر قسمتی از ارکان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... در جامعه خود باشند، باید این کتاب را مطالعه کنند.

اگر هیلاری کلینتون روز هشتم نوامبر 2016 دونالد ترامپ را شکست می‌داد، نامش به عنوان اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا در تاریخ ثبت می‌شد. زنی که پیش‌تر بانوی اول، سناتور و وزیر خارجه هم بوده و به عبارتی می‌توان گفت همه عمر حرفه‌ای خود را در قلب سیاست ایالات متحده گذرانده است. این دومین بار بود که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی می‌کرد؛ در حالی که در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 مغلوب باراک اوباما شده بود.

با این حال و با وجود اینکه او این همه سال زیر ذره‌بین و در مقابل دوربین بوده، کمتر کسی در آمریکا مدعی است که هیلاری حقیقی را می‌شناسد و بسیاری از آمریکایی‌ها اساساً به او اعتماد ندارند.

حالا حدود سی سالی‌ است که هیلاری کلینتون مستقل از همسرش بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در عرصه‌ی سیاسی آمریکا حضور دارد و بیش از آنکه سیاست‌مداری موفق باشد، شکست‌ها، حاشیه‌ها و جنجال‌هایی فراموش‌نشدنی در کارنامه خود داشته است. هیلاری در جولای 1999 و در آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری بیل کلینتون اعلام کرد که قصد دارد برای انتخابات کنگره از نیویورک نامزد شود. این آغاز سفر سیاسی مستقل هیلاری و اولین باری بود که یک بانوی اول به سمتی انتخابی می‌رسید.

این کتاب برهانی است از زبان زنانی که سال‌های سال در دنیای قدرت و سیاست، قربانی قدرت‌طلبی مردان کشورشان بوده‌اند و حال در واپسین پله‌های باقی‌مانده تا انتخاب نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا، به دست زن‌ستیزترین کاندیدای تاریخ ریاست‌جمهوری خود درهم کوبیده می‌شوند.

کتاب خانم رئیس‌جمهور (Dear Madam President) خطاب به نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا نوشته شده است. نویسنده در این اثر از مشکلات و موانعی پرده برمی‌دارد که برای دست یافتن به پست‌های عالی دولتی و کسب قدرت در آمریکا بر سر راه زنان سایه می‌افکند. تمام رخدادهای مطرح شده در کتاب پیش رو در جریان مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون و هنگام رقابت او با دونالد ترامپ پیش می‌رود، روایت تمام نیروهایی که در برابر او به عنوان نخستین کاندیدای زن ریاست‌جمهوری قد عَلَم کردند تا او به نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا تبدیل نشود.

جنیفر پالمری؛ او در 15 نوامبر سال 1966 متولد شد. پالمیری مدیر ارتباطات کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون در سال 2016 بود. قبل از این سمت، او به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما به مدت دو سال خدمت می‌کرد.

او همچنین دبیر خبری ملی کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری جان ادواردز در سال 2004 و حزب دموکرات در سال 2002 بود. پالمیری به کرّات به عنوان مفسر سیاسی در برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی حضور دارد. جنیفر و همسرش در مریلند سکونت دارند.

برشی از کتاب «خانم رئیس‌جمهور»

اولین تابستان کمپین سرگرم انتخابات مقدماتی خودمان بودیم، اما از ظهور ترامپ در میان جمهوری‌خواهان هم غافل نبودیم. مردی که از تیره‌روزی و آشفته حالی دیگران لذت می‌برد و هم زمان خودش هم نماد پریشان حالی و ناآرامی بود. انگار جمهوری‌خواهان بر آن بودند که از تفرقه‌انگیزترین کاندیدای خود رونمایی کنند؛ کسی که در حد اعلای ممکن می‌توانست به دو قطبی شدن جامعه دامن بزند. در پیش چشممان می‌دیدیم که ترامپ احساسات مردم را چطور به بازی می‌گیرد. قبلا مرسوم نبود که کاندیدایی تا این حد مردم را با حرف‌هایش آزار دهد، با یادآوری تلخی‌های گذشته هیجانات آن‌ها را برانگیزد و تمام قوانین سیاست را زیر پا بگذارد، اما ترامپ دقیقا چنین کرد.

انتشارات ستاک چاپ چهارم کتاب «خانم رئیس‌جمهور» اثر جنیفر پالمیری با ترجمه فاطمه رضاپور را در 268 صفحه به بهای 185 هزار تومان به بازار نشر فرستاد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها