سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
تأمین بخشی از بودجه مقاوم‌سازی کتابخانه روزبه

زنجان- استاندار زنجان با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته موضوع مقاوم‌سازی و راه‌اندازی دوباره کتابخانه عمومی «استاد رضا روزبه» مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: بخشی از بودجه مقاوم‌سازی و بازسازی این کتابخانه تامین شده است و مابقی اعتبار مالی موردنیاز این پروژه نیز طی سال جاری تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از پروژه در حال ساخت کتابخانه اسلام‌آباد گفت: یکی از اولویت‌‎های استان در ساخت این مراکز فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته موضوع مقاوم‌سازی و راه‌اندازی دوباره کتابخانه عمومی «استاد رضا روزبه» مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: بخشی از بودجه مقاوم‌سازی و بازسازی این کتابخانه تامین شده است و مابقی اعتبار مالی موردنیاز این پروژه نیز طی سال جاری تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه در گرو تأمین اعتبار است، افزود: در صورت تامین اعتبار، طی یک ماه آینده عملیات اجرایی مقاوم‌سازی کتابخانه عمومی روزبه انجام خواهد شد.

افشارچی در ارتباط با تکمیل کتابخانه اسلام‌آباد نیز گفت: تلاش استانی بر تکمیل هرچه سریعتر این کتابخانه برای استفاده اهالی منطقه است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه کتابخانه منطقه اسلام‌آباد از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است، اضافه کرد: امیدواریم هرچه سریعتر ساخت این پروژه به پایان برسد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این بازدید گزارشی از پروژه‌های در حال ساخت در حوزه کتابخانه‌ای ارائه کرد و گفت: ساخت کتابخانه اسلام آباد از چند سال گذشته آغاز شده و امسال به پایان می‎رسد.

وی ادامه داد: این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار و 100 متر مربع و در سه طبقه در حال ساخت است و بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضاخانی درباره جزئیات مشخصات کتابخانه عمومی روزبه نیز گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار و 894 متر مربع در حال ساخت است.

وی گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختف روزبه‌شناسی؛ (کتب اهدایی استاد رضا روزبه)، کودک و نوجوان، کتب مرجع،مخزن امانت، استان شناسی و نشریات است و از سال 1377 در حال فعالیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: این کتابخانه به دلیل مشکلات عمرانی از قبیل ترک‌ها و نشست ساختمانم نیاز به مقاوم‌سازی و بهسازی داشته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها