یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
اسامی پذیرفته‌شدگان هجدهمین آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی قرآنی اعلام شد

زنجان- رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: اسامی پذیرفته شدگان هجدهمین آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی قرآنی اعلام شد.

حجت‌الاسلام حمید حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود: مرحله اول هجدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی اردیبهشت امسال برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست این دوره از آزمون‌ها 168 نفر از حافظان قرآن کریم حضور داشتند، گفت: ۱۱۶ نفر از این شرکت کنندگان در مرحله اول پذیرفته شده و به مرحله شفاهی این آزمون‌ها راه یافتند که تعداد ۳۸ نفر از برادران و ۷۸ نفر از حفاظ خواهر هستند.

 رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان اینکه آزمون‌های مرحله دوم از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ به صورت شفاهی در مرکز استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این آزمون با حضور ممتحنین مجاز و مورد تأیید سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد که جدول زمان‌بندی آن ۱۰ روز قبل از آزمون به اطلاع حفاظ اعلام خواهد شد.

حسنی ادامه داد: در مرحله دوم در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ تیرماه، خواهران و در روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه نیز برادران برای آزمون شفاهی دعوت می‌شوند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی و مزایای دیگر برخوردار شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها