شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
طرح تجهیز کتابخانه‌های روستایی با کتاب‌های چاپ قدیم

کتابفروشی «کتاب‌ِ مان» در یک اقدام فرهنگی، کتاب‌های چاپ قدیم خود را به قیمت پشت جلد برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی و شهرهای کوچک می‌فروشد.

حامد رهنما، مدیر کتاب‌فروشی «کتاب‌ِ مان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح جدید این مجموعه برای تجهیز کتابخانه‌‌های روستایی و شهرهای کوچک گفت: طی دو سال اخیر قیمت کتاب‌ها به دلیل شرایط اقتصادی مثل هزینه‌های کاغذ و چاپ افزایش درخور توجهی داشته است و خرید آن برای همه بخصوص کتابخانه‌ها مقدور نیست، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در قالب طرحی به سراغ کتاب‌های چاپ قدیم خود برویم.
 
وی افزود: نگاهی به قیمت چاپ جدید این آثار نشان‌دهنده رشد دو برابری بهای کتاب است، در این زمینه کتاب‌هایی که از سه سال قبل در فروشگاه داشتیم را جمع‌آوری و در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال فهرست‌بندی و دسته‌بندی کردیم.
 
رهنما با بیان اینکه طی این بررسی‌ها متوجه شدیم کتابی در فروشگاه داریم که چاپ قدیم آن 20 هزار تومان است، گفت: چاپ جدید همین کتاب حدود 120 هزار تومان از سوی ناشر قیمت‌گذاری شده است.
 
وی با اشاره به هدف این طرح افزود: این طرح مخصوص تجهیز کتابخانه‌های روستایی و شهرهای کوچک و کم‌برخوردار است و هدف، کمک به نوسازی و تامین منابع کتابی این مناطق است، اگر کسی قصد دارد که برای تجهیز این مناطق اقدام کند، کتاب به او فروخته خواهد شد.
 
رهنما با بیان اینکه در فروش این آثار تخفیفی براساس پشت جلد ارائه نمی‌شود، گفت: اگر فردی به کتاب‌فروشی بیاید و قیمت‌ها را مقایسه کند متوجه می‌شود، تمام بهای این کتاب‌ها حداقل 40 تا 50 درصد پایین‌تر از قیمت کتاب‌های چاپ جدید است.
  
به گزارش ایبنا، کتاب‌مان از زمستان سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در زمینه فروش حضوری و آنلاین کتاب و محصولات فرهنگی هنری در مجموعه معین‌مال واقع در خیابان استاد معین آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها