سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
تعطیلی کتابفروشی‌ هاشمی پس از 32 سال فعالیت

شعبه مرکزی انتشارات و کتاب‌فروشی هاشمی با تصمیم خانواده هاشمی پس از 32 سال فعالیت تا دو ماه دیگر تعطیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، شعبه مرکزی انتشارات و کتاب‌فروشی هاشمی واقع در خیابان ولیعصر‌(عج) تا پایان تیرماه 1402 تعطیل خواهد شد. این کتابفروشی با متراژ 100 مترمربع یکی از قدیمی‌ترین مراکز فرهنگی تهران است.
 
محمد سهیلی، مدیر داخلی مجموعه کتابفروشی هاشمی درباره توقف فعالیت این کتاب‌فروشی قدیمی تهران به ایبنا گفت: خبر تعطیلی این کتابفروشی متأسفانه صحت دارد؛ این تصمیم به دلیل بروز مشکلات و مسائل اقتصادی با تصمیم خانواده هاشمی گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه این کتابفروشی سال 1370 به همت مرحوم سیف‌الله هاشمیان تاسیس شد، افزود: نخستین شعبه کتابفروشی هاشمی اوایل دهه 50 در خیابان پاسداران ‌و دهه 70 شعبه دوم در خیابان ولیعصر افتتاح شد. اما به دلیل موقعیت جغرافیایی و در دسترس بودن شعبه ولیعصر، شعبه مرکزی تغییر کرد.
 
سهیلی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ادامه حیات برای فروشگاه سخت شده بود، گفت: به دنبال افزایش قیمت کاغذ طی سال‌های اخیر، بهای پشت جلد کتاب هم افزایش پیدا کرد؛ علاوه‌براین اگر سه مجلد کتاب می‌فروختیم، با پول آن می‌توانستیم فقط یک کتاب چاپ جدید خریداری کنیم. استمرار این روند در طولانی‌مدت منجر به سرمایه‌سوزی می‌شد.
 
وی تأکید کرد: ادامه این روند در طولانی‌مدت موجب کم شدن تعداد کتاب قفسه‌های کتاب‌فروشی و زمینه‌ساز شکل‌گیری‌ بدهی سنگین در آینده می‌شد. فعالیت کتاب‌فروشی متوقف شد تا ماه‌های آتی به سیستم توزیع بدهی نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها