چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
لزوم اهتمام اهل قلم در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی

شفیعی کدکنی، شاعر، پژوهشگر و محقق برجسته کشورمان بر ترویج فرهنگ و معارف اسلامی توسط اهل قلم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، محمدرضا شفیعی کدکنی؛ محقق، پژوهشگر و نویسنده مطرح کشورمان با حضور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سالن ناشران خارجی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آثار این بنیاد بازدید کرد.

وی ضمن تمجید از آثار مجموعه انتشارات این مجموعه، خاطر نشان کرد: همه ما نویسندگان و اهل قلم باید در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی اهتمام داشته باشیم.

شفیعی کدکنی ابراز کرد: خوشبختانه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تولید این آثار به توجه ویژه‌ای داشته و دارد و آثار ارزنده‌ای را تولید کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است‌.

وی گفت: بنده با آثار استاد واعظ زاده خراسانی که تولیدات ارزشمندی همچون «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغه» را از خود به یادگار گذاشته است، آشنایی دارم و این اثر فاخر را مطالعه کرده‌ام که در نوع خود بی نظیر است.

شفیعی کدکنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال مطالعه تفسیر قاضی نور الله شوشتری یکی از آثار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی هستم که به تحقیق، تصحیح، اشراف، نظارت و مقدمه دکتر مهدوی راد، دکتر نجارزادگان و همکاران ایشان به زیور طبع آراسته شده است.

 مجموعه 5 جلدی تفسیر «کشف القناع» اثر شهید قاضی نورالله شوشتری مشتمل بر حواشی ارزشمند قاضی نورالله شوشتری بر تفسیر بیضاوی در تفسیر سوره های حمد تا ماده است که در سال 98 از سوی دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم، رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها