یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
در نمایشگاه کتاب تهران با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مردم روبرو شدیم

مدیر انتشارات دیانت درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند ارتباط میان ناشران ایرانی و ترکیه‌ای را تسهیل کند.

رکائی دومان، مدیر انتشارات دیانت ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتابی است که تا به حال در مقایسه با کشورهای دیگر دیده‌ام و همه چیز در این نمایشگاه به خوبی برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده است. محیط نمایشگاه کتاب دارای فضای فرهنگی-اسلامی است و غرفه‌های متعدد از ناشران کشورهای مختلف بستری را برای تعامل میان ناشران کشورهای مختلف به‌وجود آورده است و رویداد فرهنگی قابل توجهی به حساب می‌آید.

وی افزود: با اینکه در روزهای آغازین سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران هستیم خوشحالم که با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مردم روبرو شدیم و این باعث می‌شود در سال‌های آینده در چنین رویدادهای فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ اسلامی میان ایران و ترکیه شرکت کنیم.

رکائی دومان با بیان اینکه انتشارات دیانت بیش از 40 کتابفروشی در سراسر ترکیه دارد، ادامه داد: هر کدام از این کتابفروشی‌ها بین 10هزار تا 15 هزار کتاب دارند که اکثر این کتاب‌ها در زمینه دینی هستند و بخش محدودی از این کتاب‌ها در حوزه کودک است.

مدیر انتشارات دیانت همچنین تاکید کرد: این 40 کتابفروشی فقط کتابفروشی نیستند، بلکه مجموعه بزرگی هستند که در آن گردهمایی‌ها و رویدادهای ادبی برای ترویج اسلام و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر انتشارات دیانت ادامه داد: انتشارات دیانت بیشتر به مسائل دینی به‌ویژه برای محدوده سنی کودکان و نوجوانان می‌پردازد، البته در سال‌های اخیر فعالیت خود را به حوزه‌های دیگری مانند کتاب کودک و موضوعات علمی نیز گسترش داده‌ایم اما اولویت ما همچنان ترویج مسائل دینی است. این انتشارات طی اقدامی انسان دوستانه، یک‌و نیم میلیون جلد قرآن را به افراد محروم آفریقا اهدا کرده است.

وی افزود: با توجه به ریشه اسلامی که در هر دو کشور ایران و ترکیه مشترک است تمایل داریم تا با ناشران ایرانی در زمینه اشتراک‌گذاری مسائل دینی تعامل بیشتری داشته باشیم. انتشارات دیانت در نمایشگاه کتاب تهران امسال 200 عنوان کتاب عرضه کرده که تمامی این ۲۰۰ کتاب هم بر مسائل دینی تأکید دارند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها