شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
نمایشگاه کتاب عرصه نمایش رشد بی بدیل ادبیات زنان است/  حضور پررنگ آثار شاعران زن در نمایشگاه

سپیده بهرامی شاعر لرستانی با بیان اینکه ادبیات زنان پس از انقلاب اسلامی به صورت کاملاً آشکار هم به لحاظ کمی و هم کیفی رشد کرده است عنوان کرد: نمایشگاه کتاب عرصه نمایش رشد بی بدیل ادبیات زنان است.

سپیده بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه شعر و قصه همزاد بانوان و مادران ایران زمین است گفت: این لطافت، این تمیز و این ادراک ستودنی‌ست.

بهرامی با اشاره به اینکه زایش شعر در مخیله‌های پاک و ستوده پیوند مقدسی را با اندیشه و جان‌های بی‌نژند ایجاد می‌کند گفت: پیش از انقلاب شعر زنان در چند نام خلاصه شده بود و شعر دیگر زنان هم یا به صفحات ادبی راه نمی‌یافت و یا جدی گرفته نمی‌شد.

شاعر مجموعه «پله‌های خانه شماره پنج» با بیان اینکه مضامین غالب شعرهای پیش از انقلاب حدیث نفس، خواهش تن و ناامیدی و شکست بود اظهار کرد: با وقوع انقلاب اسلامی شعر زنان بالنده شد و مضامین ارزشمندی درباره آرمان‌ها و باورهای یک ملت به شعر زنان راه یافت.
 

بهرامی با اشاره به حضور پررنگ آثار شاعران زن در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور چندصد شاعر و نویسنده زن و جوایزی که شاعران زن در این سال‌ها کسب کرده‌اند ستودنی است. 

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار پرفروش غرفه‌ها را شاعران و نویسندگان زن آفریده‌اند و این فضا مسرور از پررنگی و امید است گفت: به سردمداری زنان پاک سرزمینم در حوزه شعر و ادبیات ایران  افتخار می‌کنم.

این شاعر لرستانی با تاکید بر توجه تبلیغی و اطلاع‌رسانی بیشتر در حوزه آثار زنان گفت: در پاسخ به هجمه‌های رایج باید توانمندی و رویش آثار خلاق و نوآورانه و موفق زنان به‌ویژه در دو دهه اخیر بیشتر معرفی شود.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها