چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
جشن 182هزارتایی شدن کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» برگزار شد

جشن 182هزارتایی شدن کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ظهر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، جشن 182هزارتایی شدن کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» در محل غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در  نمایشگاه کتاب 1402  برگزار شد. محمدعلی آقامیرزایی مدیر دفتر محتوا نشر خط مقدم در این نشست در خصوص روند آغاز این کتاب اظهار کرد: جمعه ۱۳ دی‌ماه در پارک‌ طالقانی بودم که خبر شهادت حاج قاسم به من رسید و از همان روز کار مصاحبه برای نوشتن کتاب در حوزه حاج قاسم آغاز شد. همه نویسندگان می‌گفتند که کار را خودشان انجام دهند، اما تأکید داشتیم باید کتاب در خصوص حاج قاسم در حد این شخصیت او باشد.
 
وی افزود: برای کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» در مرحله اول هجده مصاحبه انجام شد اما گفتند کم است اما به هر حال به چاپ رسید و در یکسال ۱۸۲ هزار نسخه از آن منتشر شد که رقم بالایی است و نشان از اقبال عمومی به کتاب دارد.
 
مدیر دفتر محتوا نشر خط مقدم با اشاره به کیفیت کتاب«حاج قاسمی که من می‌شناسم» اضافه کرد: وقتی رهبر تحت تأثیر این کتاب قرار گرفتند، متوجه بار آن شدیم، حاج قاسم شخصیت کاریزماتیک داشت، او در ۱۳ سالگی برای کار به شهر دیگری رفت و شخصیت قوی داشت و مطمئنا نوشتن کتاب در حوزه این شخصیت اتفاق خوبی است.
 
وی تصریح کرد: علامیان (نویسنده کتاب) نوشتن را به خوبی بلد است و کتاب را به زبان ساده نوشته است و به همین دلیل با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار می‌کند و هر کسی این کتاب را خوانده سادگی آن را تحسین کردند و بازتاب بسیار خوبی داشتند.
 
همچنین آقامیرزایی در زمینه گرفتن بازخورد از اطرافیان حاج قاسم و مخاطبان اصلی کتاب بیان داشت: کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» تقریبا کتابی است که مورد توجه همه قرار گرفته است. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری که کتاب‌خوان قهاری هم هستند انقدر تحت تاثیر قرار گرفتند، می‌دانستیم که این کتاب پرفروش خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: یک نفری به من گفت درخصوص حاج قاسم خیلی کار کردید، در حالی که بروید آمریکا را ببینید که در خصوص جنگ‌های تجاوزکارانه خود فیلم می‌سازند، مثل فیلمی که در خصوص تجاوز آمریکا به ویتنام ساخته شد و ده‌ها میلیون دلار در این بخش خرج شد.
 
مدیر دفتر محتوا نشر خط مقدم تأکید کرد: حاج قاسم تأثیر خیلی زیادی در منطقه داشته است، ایجاد محور مقاومت از اقدامات حاج قاسم بوده است، حاج قاسم قهرمان ملی ما است، مثل قهرمانان ملی که در طول تاریخ در کشور بوده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در بین نویسندگان می‌گوییم، یک کتاب باید یک شروع خوب و یک پایان طوفانی داشته باشد، این کتاب با شهادت حاج قاسم آغاز می‌شود که یک شوک بزرگ به خواننده است و کشش خاصی دارد که نتیجه شم خبرنگاری نویسنده است.

کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» متناسب با همه است
همچنین مهدی قنبری‌ها کارشناس حوزه کتاب در این نشست اظهار کرد: خیلی از اوقات درباره شخصیت‌های بزرگ مثل حاج قاسم تک بعدی نگاه می‌کنیم که وی فقط زندگی شخصی خوبی داشته یا مرد میدان بوده، وجه تمایز این کتاب نشان دادن نحوه ارتباط او با خانواده، همکاران و فرزندان شهدا  است که آن را با نمونه‌های ملموس ارائه می‌دهد.
 
وی در خصوص حجم کتاب ادامه داد: اگر چه گفته می‌شود حجم کتاب کم است، اما این کتاب کلمات گوهربار و خاص و اثرگذار تربیتی حاج قاسم از زبان راوی آورده است و هر بخش آن عمق بسیار زیادی دارد.
 
کارشناس حوزه کناب ادامه داد: وقتی کتاب را خواندم بازخوردهای خوب و متفاوتی داشتیم و به همین دلیل شخصا حدود صد نسخه از این کتاب را هدیه دادم، زیرا کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» متناسب با همه است و نگاه متفاوتی به افراد برای زندگی می‌دهد.
 
وی در خصوص روند تدوین کتاب گفت: کتاب با روایت شهادت حاج قاسم و خبردار شدن راوی آغاز می‌شود، بعد از آن روزهای جوانی حاج قاسم و خاطرات مشترک آن‌ها روایت می‌شود که این خاطرات مربوط به دوره‌های فرماندهی جنوب شرق و فرماندهی نیروی قدس در دهه نود تا چهار روز قبل از سفر حاج قاسم به سوریه است.
 
قنبری‌ها ادامه داد: حدود دو سال پیش بعد از چاپ «حاج قاسمی که من می‌شناسم» تصمیم گرفتیم با مرکز رسانه‌ای شیرازه برای پویش رسانه‌ای کتاب ایجاد شود، آن سال کتاب نوشته خود حاج قاسم منتشر شد، اما نگاه مردم به حاج قاسم بعد از سالگرد سال دوم دوباره تازه شد، خوشبختانه هم کتاب معرف خوبی برای حاج قاسم بوده و خود حاج قاسم نیز هر روز محبوب‌تر می‌شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها