یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
«اعتراض» حیوانات منتشر شد

کتاب نارنگی (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات واله)، کتاب «اعتراض» به قلم اِدوآردا لیما با ترجمه محمد آرا را برای گروه سنی نوخوان (+7 سال) منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همیشه وقتی صحبت از حفظ محیط زیست و حمایت از حیوانات می‌شود مخاطب‌مان را انسان‌ها می‌دانیم و از آنها انتظار داریم که کاری برای شرایط نامناسب طبیعت انجام دهند؛ اما کتاب «اعتراض» حرف دیگری دارد. ادوآردا لیما در این کتاب خودِ حیوانات را هم کنشگر معرفی کرده و نشان داده است که هر موجودی باید محافظ و مراقب زندگی خود باشد و از همه مهم‌تر این است که همه باید در شرایط اضطراری متحد باشند تا آن مشکل برطرف شود.

کتاب «اعتراض» با یک جمله پرکشش شروع می‌شود که دلت می‌خواهد ادامه ماجرا را زود بخوانی و بدانی؛ «همه‌چیز از وقتی شروع شد که یک پرنده آواز نخواند.». در صفحات بعدی ما با سکوت بقیه حیوانات مواجه می‌شویم؛ چرا؟ به نظر می‌رسد جانوران دوست ندارند پرنده ساکت شود و می‌خواهند آواز او را بشنوند؛ ولی اتفاقی برای پرنده افتاده است که تقصیر ما آدم‌هاست.

این کتاب اثر ادوآردا لیما، تصویرگر پرتغالی است. او علاوه‌بر تصویرگری کتاب کودک، به طراحی انیمیشن و تصویرگری مطبوعاتی هم می‌پردازد. لیما با همین کتاب، جوایز متعددی از جمله جایزه ملی تصویرسازی پرتغال 2021 را به دست آورد و برای جایزه کتاب جوانان سبز 2022 از سوی جشنواره کتاب و مطبوعات زیست‌محیطی فرانسه نامزد شد.

کتاب نارنگی (کودک‌ونوجوان انتشارات واله) کتاب «اعتراض» را با ترجمه محمد آرا در 36 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای 150 هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (+7 سال) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها