چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کتاب بخرید، کربلا بروید!

سردار علی ناظری مدیر انتشارات فاتحان از اجرای طرح قرعه کشی کمک هزینه کربلا به خریداران کتاب از غرفه فاتحان و دیگر ناشران مشارکت کننده در این طرح خبر داد.

علی ناظری مدیر مسئول انتشارات فاتحان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خصوص برنامه های تبلیغی و ترویجی تدارک دیده شده در این دوره از نمایشگاه کتاب 1402  گفت: انتشارات فاتحان امسال با بیش از صد عنوان کتاب در نمایشگاه حضور پیدا کرده و در راهرو ۱۳ غرفه ۲۲ در خدمت مراجعین هستیم. برنامه‌ای که در دست اجرا خواهیم داشت طرحی است به نام شهید ابومهدی المهندس. این طرح شش سال پیش با حضور خود شهید توسط انتشارات فاتحان، روایت فتح و ۲۷ بعثت برگزار شد و ما اعلام کردیم که هر کسی کتاب دفاع مقدس بخرد می‌تواند در قرعه کشی کمک هزینه سفر به کربلا شرکت کند. آن سال جوایز این طرح با حضور این شهید بزرگوار توزیع شد و خود ایشان هم یک مبلغی را به برگزیدگان این طرح هدیه کرده بودند که بتوانند با هزینه بالاتری در مراسم اربعین شرکت کنند. منتها در این مدت به خاطر قضایای کرونا و یک سری مسائل دیگر این اجرای این طرح متوقف شده بود.
امسال این طرح را به نام این شهید بزرگوار برگزار می‌کنیم و به ده نفر به قید قرعه پنج میلیون تومان کمک هزینه سفر به اربعین اهدا خواهد شد. این طرح با مشارکت پنج ناشر از جمله روایت فتح، ۲۷ بعثت، خط مقدم، حماسه یاران و فاتحان برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی جنبی که امسال با مشارکت چند ناشر تدارک دیده‌ایم برگزاری کارگاه آموزشی خاطره‌نویسی است که در دو جلسه برگزار خواهد شود. روز اول دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه و روز دوم چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ موعد برگزاری این کارگاه است که با حضور اساتیدی همچون دکتر مهدی کاموس و مهدی مهراندیش برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان شهرستانی می‌توانند به‌صورت مجازی از این کارگاه استفاده کنند. لازم به ذکر است که ناشرینی که در اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند عبارت‌اند از: انتشارات ۲۷ بعثت،۱۰ سیدالشهدا، مجمع ناشران دفاع مقدس و انتشارات فاتحان.

سردار ناظری اضافه کرد: ما از بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های قبلی از جمله راهیان نور و نمایشگاه‌های ملی دفاع مقدس حدود پنج هزار شماره داشتیم که به این شماره‌ها پیامکی مبنی بر دعوت بازدید از نمایشگاه حضوری و مجازی ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی‌مان چهار عنوان از بهترین کتاب‌هایمان را انتخاب و پوستری برایش تهیه کرده‌ایم و این چند کتاب را معرفی کردیم که عبارتند از: کتاب «نگاه پرباران» که به نقش زنان در دفاع مقدس می‌پردازد. کتاب «بچه‌های حاج قاسم» که معرفی دوستان حاج قاسم در دفاع مقدس است که از فرمانده بوده‌اند. دیگری کتاب «ماه در محاق»، شناسنامه و زندگی‌نامه سرلشکر شهید سیدسعید جعفری است که از فرماندهان جنگ بوده است. دو کتاب بعدی روایت رزمندگان اسلام در ارومیه و بانه است که «قرارگاه شمالی» و «جاده زیر دید تیر» نام دارد که برای این دو هم پوستری طراحی شده و از هنرمندان متعهد درخواست کرده‌ایم که این پوسترها را در صفحات مجازی‌شان قرار دهند و مردم را به بازدید از نمایشگاه و خرید این کتاب‌ها دعوت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها