یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
نشر شاهد با 2هزار و 100 عنوان کتاب به نمایشگاه می‌آید

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور نشر شاهد با بیش از دو هزار و صد عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رحیم نریمانی ضمن تقدیر از حمایت‌ها و همکاری‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های توسعه رسانه‌های مکتوب در حوزه ایثار و شهادت در چند سال گذشته همکاری‌های مطلوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه عملیاتی سال جاری اداره‌کل اسناد و انتشارات برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان‌ها با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از ظرفیت شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: خانه کتاب و ادبیات ایران همکاری و هماهنگی‌های خوبی با بنیاد داشته و نقش‌آفرینی این حوزه در برگزاری این رویدادهای فرهنگی کیفیت این نمایشگاه‌ها را ارتقاء خواهد بخشید و نشر شاهد با بیش از دو هزار و صد عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور خواهد داشت.

نریمانی توزیع عادلانه محصولات فرهنگی را از سیاست‌های راهبردی بنیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته با حمایت از گروه‌های جهادی و توزیع اقلام فرهنگی تولید شده در بنیاد در مناطق محروم توانستیم آرمان واقعی شهدا و حمایت از قشرهای مستضعف جامعه را محقق کنیم.
وی دیپلماسی ایثار را از جمله اولویت‌های بنیاد اعلام کرد و افزود: توسعه دیپلماسی کتاب از جمله راهکارهای تحقق دیپلماسی ایثار ذیل دیپلماسی عمومی کشور است و در این خصوص ضمن استفاده از سازمان‌های مردم نهاد شاهد و ایثارگر دارای کرسی مشورتی در سازمان‌های بین‌المللی، قرارداد پنجاه عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت به زبان‌های روسی، اردو، انگلیسی و عربی با موسسه الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال انعقاد است.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار، فرهنگ ایثار و شهادت را جزو مولفه‌های اقتدار و عزت‌آفرین برشمرد و تصریح کرد: تکریم و تعظیم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی به هماهنگی با خانه کتاب و ادبیات ایران در برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان‌ها تأکید کرد و افزود: همکاری و هماهنگی این دو حوزه فرهنگی ارتقای سطح کیفی این نمایشگاه‌ها را در پی خواهد داشت.

وی به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خودکفایی تولید کاغذ اشاره کرد و گفت: تامین نیازهای ناشران از محل تولید داخلی همراه با توزیع عادلانه کاغذ در تنظیم بازار کاغذ راهگشا بوده است.

گفتنی است برگزاری مسابقات کتابخوانی برخط و اهدای جوایز روزانه به برندگان، رونمایی کتاب‌های نشر شاهد، تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و برگزاری نشست‌های ادبی، نقد کتاب از جمله برنامه‌های امسال نشر شاهد در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها