یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
شرکت ۴٠٠ نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از شرکت ۴٠٠ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، احسان خامنوی‌خیابانی در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های و مراکز عالی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه لرستان با بیان اینکه این مسابقات با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده از دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: آغاز این مسابقات با رشته دعاخوانی خواهد بود و در ادامه شرکت‌کنندگان رشته مداحی با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به ادامه رقابت‌ها در روز هفدهم اردیبهشت در رشته ترتیل گفت: ملاک داوری در این مسابقات توضیحات فنی رشته‌ها و ضوابط فنی است که به شرکت‌کنندگان ارسال شده است.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه بهترین راه سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها قرآن است بیان کرد: راه مانایی، قرآن و عترت است، هر جا قرآن و عترت باشد بن‌بستی وجود ندارد. 

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌‎های قرآن می‌تواند به تقویت مؤلفه‌های فرهنگی کمک کند، تاکید کرد: دانشگاه اسلامی بدون قرآن و عترت درست نمی‌شود، رفتار و کردارمان باید بیشتر قرآنی باشد و به حل نظام مسائل کشور کمک کنیم و با تحقق این امر شهر، کشور و دانشگاه پاک خواهد شد.

نظری افزود: امید می‌رود این جشنواره گامی رو به جلو باشد و جامعه را بیشتر با قرآن مأنوس کند و بی‌شک جامعه قرآنی شهیدپرور است و شهیدی نظیر سلیمانی‌ها را پرورش می‌دهد.

به گزارش ایبنا آیین اختتامیه این مسابقات سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها