سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
حضور پررنگ کتابفروشی‌ها نیازمند تغییر در نحوه برگزاری نمایشگاه است

مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب یاسوج گفت: برای اینکه کتابفروشان هم از نمایشگاه کتاب دست خالی بیرون نیایند باید تغییراتی در نحوه برگزاری نمایشگاه ایجاد شود.

علی محمدی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) در یاسوج گفت: حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲برای کتابفروشی‌ها امکان رقابت یا زمینه فروش بیشتر ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: وقتی کتابفروشی و ناشر همزمان و در کنار هم در نمایشگاه حضور پیدا کنند، قطعا مخاطب و مشتری به سراغ ناشر می‌رود تا از تخفیف بیشتری برخوردار شود.

محمدی ادامه داد: کتابفروشی‌ها، کتاب را به واسطه شرکت‌های پخش از ناشر تهیه می‌کنند، همین هم باعث می‌شود قیمت یک کتاب در غرفه ناشر با غرفه کتابفروش متفاوت باشد.

مدیر پاتوق کتاب یاسوج افزود: کتابفروش با قشر فرهیخته سروکار دارد و به دنبال سود عجیب و غریب از یک نمایشگاه نیست اما حتی هزینه‌های جاری نمایشگاه برای کتابفروشی‌ها قابل جبران نیست و فقط کتابفروشی‌هایی در نمایشگاه حضور پیدا‌می‌کنند که علاقه شخصی و توان مالی دارند.

به گفته محمدی شرکت‌های پخش، کتاب‌ها را با تخفیف خوب از ناشر می‌گیرند اما کتابفروش حداکثر سود ۱۰درصدی از کتاب دارد.

وی ادامه داد: برای شرکت پخش کتاب و سایر اقلام هیچ تفاوتی ندارد و صرفا به سود بیشتر فکر می‌کند اما برای کتابفروش خود کتاب اولویت است.

محمدی تاکید کرد: کتابفروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، امکان رقابت با ناشران بزرگی که از انواع حمایت‌های دولتی برخوردارند را نیز ندارند.

وی تاکید کرد: برای اینکه حضور کتابفروشان مخصوصا استانی‌ها در نمایشگاه موثر باشد باید تغییراتی در نحوه برگزاری نمایشگاه به وجود بیاید.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ کتابفروشی فعال دارد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها