سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
پويش معلمان مروج رضوی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم ويژه فرهنگيان آذربايجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: به‌مناسبت بزرگداشت هفته معلم و اجرای دوازدهمين دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، پويش معلمان مروج رضوی با عنوان «من هم مروج رضوی‌ام» ويژه فرهنگيان استان آذربايجان‌غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه،  خدیجه معصومی  در دیدار با علی مطهری، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به‌مناسبت بزرگداشت هفته معلم و دعوت عمومی از فرهنگیان و دانش‌آموزان مبنی برگزاری باشکوه‌تر دوازدهمين دوره جشنواره ملی كتابخوانی رضوی در آذربایجان‌غربی، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فیلسوف عالی مقام، استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، گفت: معلمان راهنمای توانمندی در هدایت جامعه به سمت خواندن و مطالعه هستند.

معصومی با تاکید به نقش مؤثر و راهبردی آموزش در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم  فرهنگی آموزش و پرورش، می‌توانیم گامی بنیادین در برای توسعه کتاب‌خوانی و کتابخانه در استان برداریم.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا (ع) دارد، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف اصلی این جشنواره ملی است.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی و در چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و در دو قالب کتابخوانی و هنری به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

معصومی در ادامه بیان کرد: پويش معلمان مروج رضوي با نام «من هم مروج رضوی‌ام» ويژه فرهنگيان برای اولین بار در استان آذربايجان‌غربی برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست علی مطهری، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری  و با اشاره به اهمیت مطالعه و فرهنگ کتابخوانی و ضرورت آن در جامعه امروزی گفت: جامعه برای رسیدن به پویایی نیازمند افزایش سرانه کتاب‌خوانی است.

وی با بیان اینکه رشد و شکوفایی فکری دانش‌آموزان با مطالعه رقم می‌خورد، افزود: آموزش و پرورش در جهت افزایش سرانه کتاب خوانی قدم‌های بسیاری را برداشته است.

مطهری افزود: در راستای خدمت‌رسانی مؤثرتر و مفیدتر و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر به حضور در کتابخانه‌ها، تلاش بر این است تا با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی بتوان جامعه را به سمت مطالعه سوق داد.

وی بیان کرد: در دوره‌های سنی گوناگون در امر کتاب‌خوانی از هر نوع تفاهم نامه استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایبنا؛ از پوستر پويش معلمان مروج رضوی با «من هم مروج رضوی‌ام» ويژه فرهنگيان برای اولین بار در استان آذربايجان‌غربی رونمایی کردند.

همزمان با برگزاری دوازدهمين دوره جشنواره ملی كتابخوانی رضوی و با هدف ترويج فرهنگ منور رضوی و نيز گراميداشت مقام شامخ معلم پويش معلمان مروج رضوی با هشتگ «من هم مروج رضوی‌ام» ويژه فرهنگيان استان از تاريخ 12 ارديبهشت تا 31 خرداد ماه در بستر سامانه http://razavi.samakpl.ir برگزار خواهد شد.

همچنین، در راستای احترام به مقام شامخ فرهنگیان، در هفته معلم عضویت در تمامی کتابخانه‌های استان آذربایجان‌غربی برای فرهنگیان رایگان می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها