یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
موضوع نمایشگاه کتاب بین جوانان و جامعه دانشگاهی معرفی شود

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌ بروجردی (ره) با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک رویداد بسیار با اهمیت است، افزود: ضرورت دارد به صورت ویژه در بین جوانان و جامعه دانشگاهی به موضوع نمایشگاه کتاب پرداخته شود.

احسان یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان با بیان اینکه کتاب هیچ وقت کهنه و یا از تاثیرگذاری آن کاسته نمی‌شود، افزود: در ادوار مختلف تاریخ همواره شاهد تاثیرگذاری کتاب بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌ بروجردی با اشاره به اینکه اگرچه امروزه با توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برخی معتقد هستند کتاب اثرگذاری خود را از دست داده است، عنوان کرد: به نظر می‌‌رسد این دیدگاه، چندان دیدگاه درستی نباشد و همچنان کتاب از جمله موثرترین کالاهای فرهنگی است که می‌تواند در بُعد تمدنی و ساخت فرهنگیِ اجتماع موثر باشد.

وی نمایشگاه کتاب 1402 را یکی از بهترین عرصه‌هایی دانست که می‌توان به صورت ویژه به موضوع کتاب بپردازد و عنوان کرد: در این نمایشگاه کتاب‌ها به صورت درست معرفی و تبلیغ این کالای فرهنگی صورت می‌گیرد.

یاوری با اشاره به اینکه معتقد است این رویداد یک رویداد بسیار با اهمیت است افزود: ضرورت دارد به  صورت ویژه به موضوع نمایشگاه بین‌المللی کتاب به‌ویژه در بین جوانان و جامعه دانشگاهی پرداخته شود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌ بروجردی با بیان اینکه باید زمینه حضور دانشجویان و فرهیختگان در این رویداد به بهترین شکل ممکن فراهم شود افزود: پیشنهاد می‌شود  این رویداد در سطح استان‌ها با همان کیفیت و وسعت برگزار شود و محدود به یک تاریخ و بازه معین در مرکز کشور و در تهران نباشد چرا که در توسعه و ترویج کتابخوانی بسیار موثر خواهد بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها