سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
ایجاد کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد زنجان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از ایجاد کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: وجود کتابخانه‌های مساجد موجب شده است که کتاب‌ها راحت‌تر در اختیار مردم و افراد محله قرار گیرند.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان یکی از اولویت‌های این کانون‌ها را توجه به مسائل دینی و قرآنی عنوان کرد و گفت: آموزش قرآن کریم از سنین کودکی نقش مهمی در سبک زندگی این کودکان و خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه آموزش قرآن کریم با محوریت مساجد و لزوم استفاده از ظرفیت این اماکن مذهبی بیان کرد: در همین راستا کانون‌های فرهنگی و هنری با محوریت مسائل قرآنی در مساجد تشکیل شده است.

اسلامی با بیان اینکه تاکنون 60 پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد ایجاد شده است، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که در تمام کانون‌های مساجد پایگاه قرآنی ایجاد شود.
وی با اشاره به تلاش مستمر اعضای کانون‌های مساجد برای حفظ قرآن کریم افزود: در همین راستا 30 نفر از نوجوانانی که در ماه رمضان امسال حافظ جزء سی‌ام قرآن کریم شدند، تجلیل به عمل آمد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه از ایجاد کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: بیش از 70 باب از کانون‌های مساجد در استان زنجان کتابخانه مخزن‌دار دارند.

اسلامی گفت: وجود کتابخانه‌های مساجد موجب شده است که کتاب‌ها راحت‌تر در اختیار مردم و افراد محله قرار گیرند و  نمازگزاران، بسیجیان، اعضای کانون و مردم محل به راحتی به کتاب و کتابخانه دسترسی داشته باشند.

اسلامی از اجرای طرح پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به منظور به‌روزرسانی منابع آنها خبر داد و افزود: سال گذشته این طرح در 25 کتابخانه مسجدی اجرا و منابع آنها به روز شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها