جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
«چراغ نفتی» به کتابفروشی‌ها آمد

«چراغ نفتی» گزیده آثار روزنامه‌نگاری فرج الله صیدمحمدی، روزنامه نگار ایلامی توسط نشر زانا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، فرج الله صیدمحمدی، روزنامه نگار ایلامی و مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی ویرا، گزیده آثار 10سال روزنامه‌نگاری اش(1400-1390) با عنوان «چراغ نفتی» در نشر زانا در 325 صفحه منتشر کرده است.
 
این کتاب که نخستین اثر اوست با مقدمه‌هایی ز: خداداد ابراهیمی، عمران خودآموز، یونس قیطانی، مریم داری‌پور، نصرت‌الله حیدری، علی محمدنیکان همراه است و نویسندگان هر کدام از زوایایی مختلف، به متن و قلم و اندیشه‌های مولف اشاره کرده‌اند.
 
خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت ایلامی و رییس اسبق خانه مطبوعات ایران در بخشی از مقدمه‌اش نوشته: «روزنامه‌نگار خوش آتیه، فرج الله صیدمحمدی را از سال‌های دور می شناسم و دایره  واژگانی و نگاه نافذش به مقوله فرهنگ و رسانه، وی را افزون تر...، طنازی صیدمحمدی؛ اما، در قیاس با هم نسل های او را اولی‌تر می‌دانم که موشکافانه و هوشمندانه بر تن واژگان جامه مزاح و مطایبه می‌پوشاند تا بر لبان مخاطب، رندانه لبخند بنشاند و در این راه، خوش درخشیده است.»
 
انتشار یک دهه از تجربیات فرج الله صیدمحمدی در کتاب نوچاپش (چراغ نفتی) نوید خوبی برای اهالی مطالعه و رسانه در استان ایلام است تا با خواندن این کتاب با بخش هایی از دغدغه های نویسنده در بخش رسانه آشنا شوند.
 
وی با نگاهی عمیق و موشکاف و بهره مندی از عنصر طنز در متن و رعایت هنجارهای عمومی، تجربیاتش را در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... در قالب های گزارش، گفت وگو، یادداشت و... با نگاهی تحلیلی و انتقادی و پیشنهادی به همخوانی با خوانندگانش گذاشته است.
 
نشر زانا در ایلام با مدیریت ظاهر سارایی؛ کتاب «چراغ نفتی» را با ویراستاری علی محمدنیاکان و طراحی جلد و صفحه‌آرایی معصومه صفایی‌نیا در 500 نسخه و 325 صفحه و به قیمت 100 هزارتومان منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا، فرج‌الله صیدمحمدی متولد 1362 در ایلام مدیرمسئول سایت خبری تحلیلی ویرا و هفته‌نامه منطقه‌ای «روژ» (روز) است و از روزنامه‌نگاران فعال استان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها