یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
عضویت 80 کودک و نوجوان در انجمن قصه‌گویی زنجان

دبیر انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر عضو انجمن قصه‌گویی استان هستند، گفت: این اعضا از برنامه‌های انجمن در قالب‌ نشست، کارگاه، مسابقه و ... استفاده می‌کنند.

فاطمه نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: قصه‌گویی و گوش سپردن به قصه‌ها همواره یکی از مهم‌ترین و رایج‎ترین راه‎های انتقال تجربه بوده و در میان اقوام مختلف ایرانی، قصه‌ها همچون گنجینه یا میراثی گران‌بها به نسل‌های بعد منتقل شده است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار قصه‌گویی در آموزش مفاهیم و موضوعات مختلف بیان کرد: در همین راستا یکی از موضوعاتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان مورد توجه بوده بحث قصه‌گویی و آموزش این مهارت به کودکان بوده است.

دبیر انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با محوریت قصه‌گویی، قصه‌پژوهی، فعالیت‌‌های قصه‌‌محور، ترویج و آموزش قصه‌‌گویی افزود: این جلسات در قالب انتخاب متن، کارگردانی قصه و تبیین موضوع قصه و نمایش برگزار شده است.

نظری برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه‌ مربیان مدارس استثنایی در قالب زبان اشاره، برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه مربیان پایگاه‌های بسیج بانوان با موضوع قصه‌های قرآنی و برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه مربیان مهدهای کودک شهر زنجان را از جمله فعالیت‌های این انجمن برشمرد و افزود: برگزاری نشست قصه‌گویی با موضوع قصه‌های دفاع مقدس، برگزاری کارگاه قصه‌گویی درخصوص ساخت و تولید پادکست قصه‌گویی و برگزاری کارگاه ویژه مادران علاقمند به قصه‌گویی از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط این انجمن انجام شده است.

وی با بیان اینکه قصه گویی یکی از ابزار تربیتی و انتقال مفاهیم آن است و نقش مهمی را برای خانواده‌ها در تعامل با نوجوانان ایفا می‌کند، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال تقویت این مهارت و ارتباط بین خانواده‌ها و کودک است.

نظری با اشاره به تاثیرگذاری جلسات قصه‌گویی کانون پرورش فکری زنجان گفت: طی سنوات گذشته اعضای کانون عناوین خوبی در جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی کسب کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها