شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
برگزاری 4 کارگاه «داستان‌نویسی رضوی» در بوشهر

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری چهار کارگاه آموزشی داستان‌نویسی رضوی با تدریس حمید بابایی، منتقد ادبی و نویسنده ملی در چهار شهر این استان خبر داد.

وحید حیدری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کارگاه‌ها از سری‌ برنامه‌هایی است که در بخش جنبی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی با عنوان «چگونه داستان کودک و نوجوان رضوی بنویسیم؟» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی در دوره کنونی با حضور حمید بابایی، نویسنده نام‌آشنای کشور و خالق آثاری چون «خاکسفید»، «پیاده» و... در شهرهای بوشهر، تنگستان، گناوه و دیلم به ترتیب در روزهای 29، 30 و 31 فروردین‌ماه جاری برگزار می‌شود. 

به گفته حیدری، در شهرستان بوشهر، دو کارگاه برگزار خواهد شد که روز سه‌شنبه، 29 فروردین کارگاه آموزشی «چگونه داستان کودک و نوجوان رضوی بنویسیم؟» و چهارشنبه، 30 فروردین کارگاه نقد و بررسی برگزار خواهد شد که در این کارگاه، کتاب «چهل و یکم» نوشته حمید بابایی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. متقاضیان برای شرکت در این کارگاه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09364546969 تماس بگیرند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه در معرفی کتاب «چهل و یکم» توضیح داد: این کتاب به‌دلیل محتوایی که دارد می‌تواند نقشه‌راهی خوبی برای نویسندگان جوان برای نوشتن در حوزه داستان‌نویسی رضوی باشد. «چهل و یکم»؛ با روایتی ادبی و زبانی جذاب، ماجرای کشتار مسجد گوهرشاد را به تصویر می‌کشد. اتفاقات این داستان در مشهد رخ می‌دهد و ارتباط عمیق انسان‌ها با امام رضا را به نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: از نویسندگان هم‌استانی برای حضور در این کارگاه‌ها دعوت به‌عمل آمده است اما شرکت در آن برای همه آزاد و رایگان خواهد بود. هدف از برگزاری این برنامه هم، آموزش صحیح شیوه داستان‌نویسی به‌ویژه داستان کوتاه و آشنایی بیشتر با نقد و بررسی داستان است.

حیدری افزود: پیش از این، در بهمن 1401، تعداد 5 کارگاه آموزشی داستان‌نویسی رضوی با تدریس فرید میرشکار و محمد حیدری، نویسندگان هم‌استانی در شهرهای بوشهر، کنگان، خورموج و برازجان برگزار شد که با اسقبال خوبی از سوی نویسنده اولی‌ها در گروه‌های سنی مختلف همراه شد.

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: امسال استان بوشهر افتخار میزبانی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی را دارد و پیش از این استان بوشهر میزبان جشنواره‌های مشاعره رضوی و خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی در سطح ملی بوده است.

حیدری یادآور شد: «فرهنگ، معارف و آموزه‌های رضوی»؛ «سبک زندگی رضوی»، «فرهنگ زیارت»، «جلوه‌های مهربانی و مهرورزی در سیره امام رضا (ع)»، «آموزه‌های دینی و تربیتی در سنت و سیره امام رضا (ع)»، «امام رضا (ع) و خانواده و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان»، «امام رضا (ع)؛ عالم آل محمد (ص)»، «امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی» و «هتک حرمت و کشتار زائران حرم احمدبن موسی شاهچراغ (ع)» موضوعات این دوره را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در دو بخش کودک (داستان) و نوجوان (داستان و رمان) برگزار می‌شود. متقاضیان حضور در این رویداد معتبر می‌توانند تا 20 اردیبهشت 1402 آثار خود را به دبیرخانه این رویداد به نشانی: بوشهر، میدان قدس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و همچنین به ایمیل جشنواره به نشانی razavifestival.soc@gmail.com ارسال کنند. همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 07733320536 تماس برقرار کنند.

به گزارش ایبنا، آیین پایانی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی 28 اردیبهشت‌ماه در بوشهر برگزار خواهد شد. این رویداد این رویداد به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها