شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
اهدای بیش از 300 جلد کتاب به مدارس مهریز طی سال 1401

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با اشاره به برنامه‌های این اداره در حوزه کتاب گفت: در سال گذشته بیش از 300 جلد کتاب به مدارس شهرستان مهریز اهدا شد.

محمد رضا دهقان نیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در زمینه کتاب در سال گذشته گفت: یکی از اهداف و رویکرد‌های اصلی ما در سطح شهرستان توجه به بحث کتاب و کتابخوانی و ایجاد علاقه در بین مردم شهرستان بود که از ظرفیت‌های مختلفی نیز استفاده کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز افزود: اجرای طرح‌ها و مسابقات کتابخوانی از کتاب‌های برگزیده، برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتاب از جمله فعالیت‌هایی بود که انجام شد.

دهقان نیری ادامه داد: این اداره در نیمه دوم گذشته اقدام به برگزاری دو مسابقه کتابخوانی با عناوین « سلام بر ابراهیم» و « صعود چهل ساله» کرد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

وی گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی « سلام بر ابراهیم » ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان مهریز بود که آزمون آن به صورت حضوری و در بیستم فروردین ماه سال جاری برگزار شد که به برگزیدگان در سالروز میلاد شهید هادی جوایزی اهدا می‌شود.

دهقان نیری بیان کرد: مسابقه الکترونیکی کتابخوانی از کتاب « صعود چهل ساله » به همت اداره کتابخانه‌های شهرستان مهریز و با همکاری این اداره و به مناسبت چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد که ویژه افراد بالای ۱۵ سال بود که بیش از یک هزار نفر شرکت‌کننده داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز بیان کرد: این اداره همچنین اقدام به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب با تخفیف ۱۰ الی ۴۰ از ۱۴ الی ۲۲ اذر کرد که با استقبال گسترده مردم روبه رو شد و بن تخفیف نیز به مردم این شهرستان قرار گرفت.

دهقان نیری ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این اداره در حوزه کتاب و کتابخوانی اهدای کتاب به مدارس سطح شهر بوده است که تعداد۳۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف اعم از زندگی نامه ائمه اطهار (ع) و همچنین داستانی و ادبی ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در بهمن ماه سالجاری به مدارس سطح شهر اهدا شد.

وی گفت: اهدای کتاب به خبرنگاران فعال شهرستان در نشست پایان سال اصحاب رسانه از دیگر فعالیت‌های حوزه کتاب این اداره در شش ماهه دوم سال اخیر بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز گفت: همچنین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی از سنین کودکی به ارباب رجوعانی که به همراه کودک خود به این اداره مراجعه کرده‌اند نیز کتاب اهدا شده است .

وی بیان کرد: با هدف تجلیل از بانوان نویسنده مهریز رونمایی از کتاب‌های ۵ بانوی نویسنده مهریزی در بهمن ماه و همچنین رو نمایی از کتاب رباب دو نقطه دارد در اسفندماه سال گذشته برگزار شد.

دهقان نیری در پایان گفت: شهرستان مهریز دارای دو انتشارات به نام رخداد کویر و کوثر قرآن است و نویسندگان زیادی در این شهرستان در زمینه‌های مختلف صاحب اثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط