شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
نسل پس از آوینی ابزار پیشرفته برای ادامه راه هنر انقلاب دارد

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در مورد هنر انقلاب عنوان کرد: روایت فتح برنامه‌­ای بود که خبرنگار مستقل داشت و از خطوط جنگ برداشت می‌کرد و به پخش می‌رساند. این فرآیند هر بار با عبور از سختی­‌های گوناگون به ثمر می‌نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مهران رجبی بازیگر و مجری سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایبنا در مورد خدمات شهید آوینی به هنر انقلاب و همچینی هفته هنر انقلاب تصریح کرد: این که به شهید آوینی لقب سید شهدای اهل قلم را داده‌اند بسیار درست است؛ به هر حال این القاب زیبا راهنمایی دهنده هستند و سوال برانگیز، که چرا به او سید شهدای اهل قلم می‌گویند؟ واضح است که زمانه آوینی، درست در ابتدا جنگ تلویزیون 2 شبکه بیشتر نداشت و اگر کسی می‌خواست جنگ را به روایت تلویزیون ببیند به روایت فتح آوینی نگاه می‌کرد. وایت فتح برنامه‌­ای  بود که خبرنگار مستقل داشت و از خطوط جنگ برداشت می‌کرد و به پخش می‌رساند. این فرآیند هر بار با عبور از سختی­‌های گوناگون به ثمر می‌نشست.

وی افزود: هرچند امروزه با مموری و برداشت‌­های متعدد کار بسیار ساده شده و هزاران بار می‌توان برداشت را تکرار کرد اما آوینی آن همه فشار جنگ و پیشروی را با سختی نگاتیو ضبط می‌کرد و پس از تدوین با صدای زیبا و آرامش بخش آوینی به مردم نشان می‌داد تا با فرهنگ جنگ و جبهه و دفاع مقدس آشنا شوند.

رجبی عنوان کرد: به نظر من شهادت حق بعضی افراد است، کسانی که در این دنیا زحمت بسیار می‌کشند تا کاری درست تولید کنند خداوند هدیه‌­ای به نام شهادت به آنها اعطا می‌کند تا از زیر بار فشار رهایی یابند. همانگونه که می‌گوید: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه» دری جدا از درهای بهشت است که مخصوص مجاهدین است و این بهترین هدیه است که به این افراد داده می‌شود، دعا کنید که نصیب ما هم بشود.

وی درباره هنر انقلاب پس از آوینی بیان کرد: به‌نظر من پرچم هیچگاه زمین نمی‌خورد. آنقدر آدم باغیرت هست که پس از آوینی پرچم هنر این انقلاب را بلند کنند و نگذارند دچار اعوجاج شود. احتمالا این تفکر که هنر انقلاب دچار زوال شده به دلیل هزینه‌­های بالایی است که معاندین در بخش رسانه می‌کنند و در دل افراد را خالی می‌کند که گویی هنر انقلاب و پس از آن خود انقلاب شکوهمند ما زمین می‌خورد.

مجری صداوسیما مطرح کرد: در جامعه‌­ای اینچنین که سر در گریبان فضای مجازی برده شده؛ بسیار سخت است تا با پرچم ایمان و انقلاب در برابر معاندین بایستیم. همان‌گونه که می‌گویند «لا تیاسوا من روح الله انه لا ییاس من روح الله الا القوم الکافرین» یعنی ناامیدی از صفات کافران است و ما هرگز نباید ناامید شویم.

رجبی در پایان درباره نسل دوم آوینی­‌های انقلاب گفت: نسل دوم آوینی­‌های این انقلاب افرادی هستند که بسیار گمنامند، این افراد در اثر یک اتفاق دیده می‌شوند. به هر قدی الف قدی برآید / الف قدم که بر قد آمدستم. روزی یک الف قدی پیدا می‌شود تا این مسیر را حفظ کند. امروز با فردی بحث می‌کردم که اگر امام خمینی ره را سال 42 ترور می‌کردند باز هم انقلاب می‌شد؟ به‌نظر من اگر اراده خدا باشد، «یریدون الله» باشد شخصی دیگر می‌­آید و انقلاب می‌کند. افرادی هستند که خدا زمانی آن‌ها را علم می‌کند و شاید از آوینی هم جلوتر بروند به دلیل ابزار مدرنی که در اختیار دارند. من هیچوقت در عمرم ناامید نبود که کسی نباشد تا پرچم را دست بگیرد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط