دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷
تشكيل كانون شاعران متعهد با هدف حمايت مالی و معنوی از شاعران

عباس كي‌منش (مشفق كاشانی) شاعر و رییس خانه شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ضرورت حمايت از شاعران جوان و پيشكسوت، به مسوولان فرهنگي كشور پيشنهاد كرد با تشكيل كانوني متشكل از شاعران متعهد زمينه فعاليت بهتر آنها را فراهم كنند.

مشفق كاشاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: با تشكيل اين كانون و حمايت مادي و معنوي از شاعران، دغدغه‌هاي اين قشر هنرمند تا حدودي از ميان مي‌رود و قطعا با از اين ميان رفتن اين دغدغه‌ها فعاليت آنها نيز پر بارتر خواهد شد. 

وي تصريح كرد: زماني كه يك شاعر جوان و با استعداد، حتي يك اطاق براي زندگي ندارد و كار پيدا نمي كند، نمی‌توان از او انتظار شعر خوب داشت.

به گفته رییس واحد شعر و ترانه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرايط بد اقتصادي شعر شاعران كشور را به سمت ياس و نااميدي پيش می‌برد.

این شاعر با اشاره به ضرورت حمايت از شاعران جوان و پيشكسوت، به مسوولان فرهنگي كشور پيشنهاد كرد با تشكيل كانوني متشكل از شاعران متعهد زمينه فعاليت بهتر آنها را فراهم كنند.

مشفق كاشاني با مطلوب توصيف كردن برگزاري جشنواره شعر فجر گفت: معتقدم سن در شعر گفتن مطرح نيست و چنانچه محدوديت سني شاعران برداشته شود، تا حدودي سطح آثار نيز بالاتر مي‌رود. 

وي خاطرنشان كرد: زمينه برگزاري جشنواره شعر فجر محسوس بود؛ اما با وجود برگزاري اين جشنواره هنوز نياز به خلق آثار فاخر در عرصه شعر انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس و بيان ناگفته‌‌های آنها وجود دارد.

مشفق كاشاني همچنین بر وجود دقت زیاد در داوری‌های سومين جشنواره بين المللي شعر فجر و در بازبيني آثار، تاكيد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط