دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
بازنشر «کشتی پهلوگرفته» در سالروز شهادت بانوی دو عالم

کتاب نیستان، چاپ پنجاه و هشتم رمان «کشتی پهلوگرفته» نوشته سیدمهدی شجاعی را به مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کشتی پهلوگرفته» پرفروش‌ترین اثر سید مهدی شجاعی و نیز بر اساس آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شمارگان 600 هزار نسخه، پرتیراژترین کتاب ادبیات  داستانی ایران است.

 این کتاب ضمن مروری بر نقاط عطف حیات حضرت فاطمه زهرا(س)، روایت مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیان و شخص ایشان است. این اثر مرثیه‌ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی است که از ۱۴ فصل تشکیل شده و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه (س) هستند.

در این کتاب می‌خوانیم: «روزگار غریبی است دخترم! دنیا از آن غریب تر! این چه دنیایی است که دختر رسول خدا را در خویش تاب نمی آورد؟ این چه روزگاری است که «راز آفرینش زن» را در خود تحمل نمی‌کند؟ این چه عالمی است که دردانه خدا را از خویش می راند؟ روزگار غریبی است دخترم. دنیا از آن غریب تر. آنجا جای تو نیست، دنیا هرگز جای تو نبوده است. بیا دخترم، بیا، تو از آغاز هم دنیایی نبودی. تو از بهشت آمده بودی، تو از بهشت آمده بودی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها