دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
اجرای پویش «کتاب خون» در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اجرای پویش «کتاب خون» در استان گفت: این پویش با همکاری دوستدارن کتاب و اهدای خون اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان در فضای مجازی اظهار کرد: همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب طرح «پویش کتاب خون» با همکاری اداره کل انتقال خون استان کردستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند ضمن پیوستن به زنجیره گسترده کتابخانه‌های عمومی کشور از ۲۱ الی ۲۵ آبان‌ماه با مراجعه به مراکز اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ترویج کتابخوانی و حمایت از سلامتی بیماران نیازمند به خون را از مهمترین اهداف این پویش ملی برشمرد و افزود: دوستداران کتاب و اهدای خون و اعضای کتابخانه‌ها نیز می‌توانند با پیوستن به این پویش به هرچه پُربارتر شدن آن کمک کنند.
 

مخدومی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان « ما همانیم که می خوانیم» گفت: به همین مناسبت، ویژه برنامه‌ 26 آبان‌ماه سال جاری با دعوت از مسئولان، علاقه‌مندان و برگزیدگان حوزه کتاب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: به‌مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، روز 24 آبان عضویت در کتابخانه‌های عمومی رایگان است. علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند در این روز با دریافت کد تخفیف از سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مورد نظر خود عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کد تخفیف عضویت فقط در روز 24 آبان امکانپذیر است، عنوان کرد: استفاده از این کد تخفیف تا پایان آذرماه سال جاری با مراجعه به کتابخانه مورد نظر امکان‌پذیر است.

مخدومی با بیان اینکه در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال جاری بیش از 300 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها شامل مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی، نشست کتابخوان، جمع‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌ها و ... است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد نیز اشاره و اضافه کرد: در این طرح که از شنبه ۲۱ تا جمعه ۲۷ آبان‌ماه اجرا می‌شود، اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌‌ عمومی امانت‌دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد این طرح برخوردار شوند.

وی تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی را 91 باب برشمرد و بیان کرد: از این تعداد 53 باب نهادی و 28 باب دیگر مشارکتی است.

مخدومی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان را 39 هزار عضو عنوان و یادآوری کرد: بالغ بر 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس عموم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها