یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
سهم نویسندگان و هنرمندان از المان‌های شهری باید دائمی باشد

حامد عسکری، شاعر، ترانه‌سرا و نویسنده تاکید دارد که نصب تصاویر کتاب‌ها و نویسندگان شاخص روی بیلبوردهای شهری اقدامی زیبا و فرهنگساز است؛ نیکوست که این فعالیت در راستای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر حوزه‌های مختلف دائمی باشد.

حامد عسکری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با ابراز خرسندی از نصب بیلبوردهای نویسندگان مطرح کشور در سطح شهر تهران، بیان کرد: با اقدام نیکوی خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نصب تصویر کتاب و نویسندگان کشور در بیلبوردها زیبایی بصری شهر نیز افزایش یافته و می‌بینیم در کنار تبلیغ کالاهای مصرفی به فرهنگ و اندیشه توجه شده است.

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر و سفالگری باید به طور مستمر در قالب برنامه‌های مختلف از جمله کمک گرفتن از المان‌های شهری معرفی شوند، افزود: نیکوست بخشی از بیلبوردهای سطح شهر به معرفی چهره‌های هنری به‌ویژه هنرهای کمتر شناخته شده از جمله موسیقی مقامی اختصاص یابند. در مجموع هر فعالیتی که فارغ از مناسبات سیاسی تنها با هدف آشتی دادن جوانان با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما انجام شود، پسندیده است.

عسکری در عین حال تصریح کرد: فعالیت‌های هنری و فرهنگی وقتی تاثیرگذار خواهند بود که جامع باشند و تمام اقشار احساس کنند سهمی از آن دارند.

این نویسنده و شاعر گفت: بهترین خدمتی که دولت می‌تواند به هنرمندان و اهالی قلم انجام دهد تامین رفاه آنها به‌ویژه در زمان کهنسالی است. نویسندگان و هنرمندان پیشکسوتی که سال‌ها به فرهنگ ایران زمین خدمت کرده‌اند، امروز نباید دغدغه تامین هزینه‌های درمانی و حداقل امور رفاهی خود را داشته باشند. متاسفانه حقوق بازنشستگی و بیمه اختصاص یافته به هنرمندان پیشکسوت پاسخگوی نیازهای آنها نیست و اغلب در سکوتی دردناک و فقر به سرمی‌برند.

وی در پایان گفت: هفته کتاب می‌تواند تلنگری برای توجه هرچه بیشتر به اهالی قلم و هنر باشد تا مسئولان با تمهیداتی از جمله افزایش امور رفاهی صندوق هنرمندان کمک کنند تا کسی که خادم فرهنگ است بدون دغدغه رسالت خود را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها