چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
انتشار ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس تا پایان سال/بودجه‌ها کفاف هزینه‌های تولید کتاب را نمی‌دهد!

مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: سال‌جاری ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد که از این تعداد ۳۰ عنوان فرآیند چاپ خود را طی کرده و ‌در حال چاپ شدن، هستند.

لیلا سپهری، مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: سال‌ جاری ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ می‌رسد. ۳۰ عنوان از این تعداد در فرآیند چاپ قرار دارد. کتاب‌های چاپ شده با موضوع خاطرات رزمندگان، وصیتنامه شهدا، زندگینامه شهدا، تاریخ شفاهی رزمندگان در قالب مصاحبه، داستان و شعر است؛ همچنین کتاب‌هایی با هدف معرفی شهدا برای کودکان چاپ و منتشر می‌شود.

سپهری  ادامه داد: هرسال یک عنوان کتاب را به‌عنوان کتاب برگزیده معرفی می‌کنیم؛ ازجمله آن‌ها «روزهای سخت قمطره» تاریخ شفاهی خانم یوسفی است.

وی افزود: آثار دفاع مقدس با طی مراحل مختلف از‌جمله تحقیق، پژوهش، مصاحبه و پیاده‌سازی اطلاعات جمع‌آوری شده را طی می‌کند؛ اعتبار اختصاص‌یافته حتی جوابگوی نیمی از هزینه مراحل انتشار و چاپ یک کتاب نیست. در زمینه فروش و معرفی کتاب نیز با مشکل مواجه هستیم؛ بعضی نهادهای مرتبط با کتاب، سالانه فقط به معرفی یک کتاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها