شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
«بنفشه» شکفت/ آغاز فعالیت مجتمع فرهنگی ویژه کودکان در خیابان کریمخان

مجتمع فرهنگی بنفشه وابسته به انتشارات قدیانی در راسته خیابان کریمخان زند فعالیت خود را آغاز کرد، این مجتمع در فضایی به وسعت یک هزار و 500 مترمربع در شش طبقه فعالیت می‌کند.

مهدی قدیانی، مدیر داخلی مجتمع فرهنگی بنفشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به آغاز کار این مجتمع، گفت: بیش از 17 هزار عنوان کتاب کودک و بزرگسال در این کتابفروشی به نمایش گذاشته شده است و فرصت‌هایی فراهم شده تا علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی در این فضا امکان مطالعه کتاب را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه این مجتمع در فضایی به وسعت یک‌هزار و 500 مترمربع و 6طبقه فعالیت می‌کند، افزود: این کتابفروشی در باند جنوبی کنارگذر پل کریمخان زند قرار دارد و تلاش کردیم آثار متنوعی از ناشران مختلف را در این فضا قرار دهیم و این کتاب‌ها از بهترین نشرها انتخاب شده‌اند.
 
قدیانی ادامه داد: بخش‌های مختلفی در این مجموعه به تازه‌‌های نشر، دسته‌بندی کتاب‌ها براساس مضمون آن‌ها، ارائه فضایی راحت برای گشتن میان قفسه‌های کتاب ون شستن و مطالعه کتاب‌ها در بالکن کتابخوانی و کافه کتاب اختصاص دارد.
 
وی با بیان اینکه به دلیل تمرکز انتشارات قدیانی بر موضوع نشر کودک و نوجوان، تمهید خاصی برای این گروه سنی در کتابفروشی اندیشیده شده است، گفت: یک طبقه از کتاب‌فروشی، تخصصی به عرضه کتاب‌های کودک اختصاص داده شده است. تلاش کردیم بر عرضه و فروش کتاب‌های این رده سنی مانور بیشتری داشته باشیم.
 
قدیانی با اشاره به بخش‌های مختلف این مجتمع فرهنگی، توضیح داد: علاوه بر کتابفروشی، بخش‌هایی چون نوشت‌افزار، لوازم هنری و مهندسی، گالری، صنایع دستی، بازی‌های فکری و رایانه‌ای نیز در این مجتمع عرضه شده است.
 
وی با بیان اینکه تلاش شده از فضاآرایی و نوآوری در فضای داخلی کتابفروشی استفاده شود، گفت: شرایطی پیش‌بینی شده است که رویدادهای کتابی و آموزشی مثل سلسله نشست‌های فرهنگی با موضوع کتاب، کارگاه‌های داستان‌نویسی، دیدار با نویسندگان، جلسات رونمایی و نقد کتاب، همچنین جلسات قصه‌گویی و قصه‌خوانی به راحتی در کتابفروشی انجام شود.
 
به گفته قدیانی، مراسم افتتاحیه رسمی مجتمع فرهنگی بنفشه همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور مسئولان فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها