دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
«غول‌های غارنشین» و ماجراهای خانه جدیدشان

جلد اول و دوم مجموعه «غول‌های غارنشین» به قلم آلن مک‌دونالد با تصویرگری مارک بیچ و ترجمه حسام امامی از سوی نشر هوپا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «آقای غارنشین از ترس اینکه بقیه‌ی غارنشین‌ها فکر نکنند او از یک بز ترسیده، مجبور شد دست همسر و بچه‌اش را بگیرد و خانه و زندگی را از غار کوهستانی‌شان ببرد به شهر ساکت و آرام بیدِلسدِن.
غارنشین‌ها عاشق این چیزها هستند: کیک بز، بوی گند و سروصدا و قایم شدن زیر پل‌ها.
برای همین وقتی یک خانواده‌ی غارنشین به منطقه بی‌سروصدایی مثل بیدلسدن اثاث‌کشی می‌کند، احتمالش هست که اوضاع بی‌ریخت (و شاید هم پشمالو و بوگندو) شود. مخصوصا اگر همسایه‌بغلی خانواده پریدل باشند. عجب اشتباه بزرگی! خانواده پریدل چشم دیدن غارنشین‌ها را ندارند؛ غارنشین‌ها هم چشم دیدن آن‌ها را ندارند. خلاصه معرکه‌ای به پا می‌شود... .».

آلن مک‌دونالد، نویسنده انگلیسی این اثر، کتاب‌های زیادی برای بچه‌ها نوشته است؛ هم داستانی و هم غیرداستانی. مارک بیچ، تصویرگر این کتاب نیز از بچگی عاشق نقاشی کردن بود و همه‌جا نقاشی می‌کرد؛ از کاغذ گرفته تا دیوار! او در حوزه تصویرسازی کتاب کودک فعالیت و از تکنیک قلم‌فلزی و جوهر برای خلق تصویرهای بامزه و جذابش استفاده می‌کند و با ناشرهای معروف دنیا هم همکاری کرده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانید:
«جکی! بیا نگاه کن! خونه‌بغلی اثاث‌کشی دارند!
آقای پریدل تلسکوپش را انداخته بود روی کامیونی که جلوی راه ماشین‌روی خانه‌بغلی ایستاده بود. صدای همسرش از پایین پله درآمد که: راجر! با اون تلسکوپ جاسوسی که نمی‌کنی، هان؟
آقای پریدل که داشت چشم‌هایش را روی لنز تلسکوپ فشار می‌داد گفت: معلومه که نه. وایسا! دارن می‌آن بیرون! اینجا رو باش...جل‌الخالق!»

جلد اول و دوم مجموعه «غول‌های غارنشین» با عناوین «خانه‌ی جدید غارنشین‌ها» و «غارچستر یونایتد» با ترجمه حسام امامی برای گروه سنی «ج: 10 تا 14 سال» در 136 و 144 صفحه و به بهای 37 هزار تومان از سوی نشر هوپا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها