چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
راهپیمایی اربعین مقدمه‌ای برای به پا کردن حکومت صالحان است

هاشم کوناتی، استاد جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان در آستانه اربعین حسینی، گفت: سرنگون کردن حکومت ظالم و مستکبر زمانه و سپردن حکومت به دست صالحان بود.

هاشم کوناتی، از استادان اهل سنت و مالکی مذهب کشور ساحل‌عاج و از استاد گروه علوم قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی العالمیه واحد گرگان، در آستانه اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در گلستان، گفت: قیام امام حسین‌(ع)، قیام در برابر طاغوت زمانه بود و با نگاهی به کلام الهی و آموزه‌های دین مبین اسلام، آینده زمین و زمان و اداره آن به دست افراد مؤمن و صالح ممکن است.

وی اربعین حسینی را تائید و به نتیجه رساندن اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) برشمرد که ایشان به خاطر آن‌ها حاضر شد شربت شیرین شهادت را بنوشد.

استاد جامعه‌المصطفی العالمیه واحد گرگان با اشاره به اینکه از شرق دور تا قاره‌های آفریقا و اروپا و آمریکا به پیاده‌روی اربعین می‌روند، افزود: پیاده‌روی و ملحق شدن به کاروان پیاده‌روی اربعین و تحمل دشواری‌های مسیر خود به معنی لبیک گفتن به امام حسین‌(ع) است.

هاشم کوناتی هدف آن حضرت‌(ع) از قیام را سرنگون کردن حکومت ظالم و مستکبر زمانه و سپردن حکومت به دست صالحان برشمرد و ادامه داد: این مهم رخ داد تا مسلمانان بتوانند در عدالت و آسایش در کنار همدیگر زندگی کنند. معتقدم سکوت در برابر ظلم شخصی همچون یزید برابر با نابودی دین مبین اسلام و رضایت بر آن است.

همچنین ضروری است پیروان همه فرق و مذاهب اسلامی به مراسم اربعین بروند و با تجدیدعهد و بیعت با امام حسین‌(ع) آرمان‌ها و اهداف ایشان را زنده نگه‌ دارند.

این استاد دانشگاه ساحل‌عاجی، راهپیمایی اربعین را مقدمه‌ای برای به پا کردن حکومت صالحان دانست و گفت: راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین با توجه به ظرفیت بالایی که در گرد هم آوردن عاشقان اباعبدالله الحسین‌(ع) دارد می‌تواند مقدمه‌ای برای تحقق اهداف متعالی اسلام باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها